התאחדות התעשיינים ונשיאות המגזר העסקי מנהלים מגעים מתקדמים למיזוג פעילותם. שני ארגונים אלה, ששיתפו פעולה עד לפני ארבע שנים תחת ארגון הגג של המגזר העסקי שבראשו עומד דובי אמיתי התפצלו.

הסיבה העיקרית הייתה מחלוקת קשה על האסטרטגיה, אבל יש שיאמרו כי הסיבה האמיתית הייתה מאבקי אגו. השר לשעבר אביגדור ליברמן ניסה לשכנע את שני ראשי הארגונים להתמזג, אך ללא הועיל.

התאחדות התעשיינים מאגדת תחתיה את התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והקבלנים. ארגון המגזר העסקי מאגד את שאר הגופים, ובהם הבנקים, חברות הביטוח, התאחדות השמירה, ארגוני העצמאים, לשכות רואי החשבון ועורכי הדין ועוד.

כך או אחרת, את המאמצים למיזוג הפעילות מוביל נשיא איגוד לשכות המסחר החדש שחר תורג'מן, שנכון להיום מאוגד במסגרת התאחדות התעשיינים. עם מינויו לתפקיד הוא החל במאמצי שכנוע של שני הצדדים, בנימוק שאיחוד הכוחות יועיל בסופו של דבר למגזר העסקי.

גם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי מגלה כעת נכונות רבה יותר לשלב יחד את שני הארגונים העסקיים הגדולים במשק. בתגובה לפניית "מעריב" אישר נשיא התאחדות התעשיינים קיומם של מגעים מתקדמים למיזוג.

לדבריו, "המגעים מתקיימים לנוכח האתגרים הגדולים של ישראל. ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים. אנחנו חותרים לפתרון שיכבד את כל הצדדים ויועיל בסופו של דבר למגזר העסקי".