חברת מגדל שבניהול רונן אגסי תופסת את המקום הראשון בטיב השירות בביטוח רכב ורכוש, המכונה בעגה המקצועית "קסקו". כך עולה ממדד השירות בענף הביטוח של אגף שוק ההון והביטוח באוצר שפורסם אתמול.

מבין החברות הקטנות תפסה ביטוח חקלאי את המקום הראשון, אבל היא סקטוריאלית וזניחה ביחס לפעילותה בשוק הביטוח. השירות, לצד גובה הפרמיה, הוא האינדיקטור החשוב ביותר בענף. חברות בענף מנסות לא אחת להתחמק מתשלום ולהסתתר מאחורי האותיות הקטנות שבפוליסה.

"אסון לכלכלה": איל וולדמן נכנס בממשלה וחושף האם פניו לפוליטיקה
המדינה רוצה שתעשו כסף? המהלך של סמוטריץ' במטרה להנגיש את ההשקעות 

ביטוח רכב מקיף הוא המשמעותי ביותר בענף. בשנת 2023 הוגשו 450 אלף תביעות רכב לעומת 430 אלף ב־2022. כמו כן שולם פיצוי בסך כתשעה מיליארד שקל לעומת שמונה מיליארד שקל ב־2022. בענף הביטוח סיימו את 2023 ברווח זניח של 134 אלף שקל, לעומת הפסד של 1.55 מיליארד שקל ב־2022.

עוד עולה מסקירת טיב השירות בענף ביטוחי דירות, ביטוחי בריאות וביטוחי תאונות אישיות כי חברת מנורה מבטחים תפסה את המקום האחרון והלא מחמיא. הפניקס לעומתה תפסה את המקום הראשון בביטוח דירות, ו־AIG את המקום הראשון והמחמיא בביטוחי בריאות ותאונות אישיות.

את המקום הראשון בטיב השירות בביטוח נסיעות לחו"ל תפסה חברת פספורט קארד ואת המקום האחרון - ביטוח ישיר. בעוד שמנורה מבטחים מאכזבת בביטוחי רכוש, הרי בתחום ביטוח הפנסיה היא מעניקה את השירות הטוב ביותר בענף. היא מדורגת במקום הראשון בזכות מענה טלפוני מהיר ושירות לקוחות יעיל בנושא ניוד כספי הלקוחות.

את המקום האחרון והמאכזב בענף הפנסיה תופס בית ההשקעות אלטשולר שחם. הטיפול היעיל ביותר בענף הגמל נעשה על ידי ילין לפידות ואת המקום האחרון בענף זה תופס בית ההשקעות אינפיניטי.

במקום הראשון בשירות בביטוחי החיים המשלבים חיסכון, ניצבת הראל השקעות, ואילו את המקום האחרון בקטגוריה זו תופסת הכשרה לביטוח. מנכ"לית AIG יפעת רייטר: "AIG דורגה במקום הראשון בחמישה מוצרים במדד התביעות הכולל, ובמהירות תשלום התביעות - בשישה מוצרים.

"מדד התביעות משקף את המחויבות של חברת הביטוח להיות עבור הלקוחות שלהן ברגע האמת. ההישג מתאפשר הודות לעובדי החברה שמיישמים יומיום את תפיסת עולמנו, השמה את הלקוח במרכז, דווקא השנה, כשהחיים של כולנו הושפעו באופן עמוק כל כך מאירועי המלחמה".