כלכלת מלחמה: כלכלנים מעריכים כי הנגיד פרופ' אמיר ירון צפוי להודיע היום (שני) כי הריבית המרכזית תישאר ללא שינוי, ותיוותר על 4.5% - כך על פי דיווח ברשת בלומברג. לפי הדיווח, ישנה תמימות דעים בקרב המומחים, שמעריכים כי ההחלטה תושפע מהחשש לעליית מדרגה ביטחונית נוספת מול חיזבאללה.

הסלמה משמעותית עלולה להביא איתה שחיקה נוספת של השקל ולהכביד עוד יותר על הוצאות המדינה. מאז תחילת המלחמה זינקו ההוצאות של ישראל, והכלכלה הישראלית בדרכה לקבוע שיא מפוקפק, של הגירעון העמוק ביותר בתולדותיה, שיעמוד על 6.6% מהתוצרת הגולמית ב-2024.

החלטת הריבית רק נראית משעממת: בנק ישראל נמצא בצומת דרכים
"כששוק הדיור רותח, המירוץ לדירה חייב להיות חכם"

היועץ הפיננסי נועם מדר אמר היום בשיחה עם "מעריב" כי "ההתאוששות במשק מגלה סימני חולשה, כאשר המדד המשולב של בנק ישראל כמעט ולא השתנה בחודשים האחרונים והצריכה הפרטית מתמתנת ברבעון השני.

"מאידך, הגירעון הממשלתי הגבוה והמצב הגיאופוליטי המתוח מהווים גורמים מרסנים להורדת הריבית. בנק ישראל עלול לחשוש שהורדת ריבית תפגע ביציבות הפיננסית ותגביר את הלחץ על שער החליפין של השקל.

"במבט קדימה, התחזית המאקרו-כלכלית מצביעה על האטה מסוימת בצמיחה. הצריכה הפרטית צפויה להתמתן, כאשר הפדיון ברשתות השיווק והרכישות בכרטיסי אשראי מראים ירידה לעומת הרבעון הראשון".