הבוקר (ראשון) מפרסם שירות התעסוקה את דוח "דופק שוק העבודה" לחודש יוני, שלפיו לאחר התמתנות מגמת הירידה במספר דורשי העבודה שנרשמה בחודש מאי שבה המגמה להתחזק, ובמהלך חודש יוני ירד מספר דורשי העבודה ב־13.2 אלף (ירידה של 6.7%). בעוד מספרם עמד במאי על 198.7 אלף, הרי שבחודש יוני עמד מספרם על 185.4 אלף בלבד - הנמוך ביותר מאז שפרצה המלחמה.

בניגוד לחודש מאי, שבו נרשם פער בין מגמת הירידה של מספר דורשי העבודה הכללי בהשוואה לאפריל לעומת עלייה במספר הנרשמים החדשים, הרי שבחודש יוני מגמת הירידה במספר דורשי העבודה באה לידי ביטוי גם במספר הכללי של דורשי העבודה וגם במספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה, ואף בצורה משמעותית יותר.

במהלך חודש יוני נרשמו 23.6 אלף דורשי עבודה, נתון הנמוך בכ־19% בהשוואה לחודש מאי (28.2 אלף) - גם כאן הנתון הנמוך ביותר מאז פרצה המלחמה.

"ירידה עקבית זו, אף שהתמתנה משמעותית בחודש מאי, היא ביטוי לשלושה תהליכים - התאוששותו של שוק העבודה הישראלי והסתגלותו לשגרת חירום, תהליך אשר החל כבר בראשית נובמבר עם הירידה העקבית במספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה; חזרה משמעותית למעגל העבודה, מגמה הקשורה גם לשחרורם של משרתות ומשרתי מילואים רבים; וכן, לסיום תקופת הזכאות של רבים מדורשי העבודה, דבר אשר האיץ את חזרתם של רבים למעגל העבודה", אומרים בשירות התעסוקה. עם זאת, גם החודש מבהירים כי המשך מגמת הירידה במספר דורשי העבודה והסתגלותו של שוק העבודה לשגרה בצל חירום תלויה במציאות הביטחונית, כך שככל וזו תסלים בצורה משמעותית מעריכים כי המגמה תיעצר ואולי אף תשתנה.

הירידה במספר דורשי העבודה הכללי מקורה בעיקר בירידה במספר תובעי האבטלה, אשר ירד החודש ב־ 7.8%. לעומתו, מספר תובעי הבטחת ההכנסה רשם ירידה מתונה יותר (3.6%) ועמד על 47.1 אלף.

בשירות התעסוקה מבהירים: "ייתכן שמספר תובעי הבטחת ההכנסה יעלה בחודשים הקרובים, וזאת נוכח העובדה שרבים מבין תובעי האבטלה צפויים לסיים את זכאותם בקרוב או שסיימו זכאותם לאחרונה ואנחנו עודנו בשגרת מלחמה".