גוגל נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת הסייבר הישראלית Wiz בסכום של כ-23 מיליארד דולר, כך לפי הוול סטריט ג׳ורנל. אם אכן תושלם הרכישה, היא צפויה להיות הגדולה ביותר של גוגל אי פעם. 

״וויז״, שעוסקת באבטחת מידע למחשוב ענן, הוקמה ב-2020 על ידי אסף רפפורט, ינון קוסטיקה, עמי לוטבק ורועי רזניק. היא צמחה במהירות, והפכה לחברת ״חד-קרן״ בקצב הכי מהיר בהיסטוריית חברות הסייבר. הסטארט-אפ גייס סכום כולל של 900 מיליון דולר והגיע לשווי של 10 מיליארד דולר. בפברואר האחרון, דווח שסיימה את 2023 עם קצב מכירות שנתי של 350 מיליון דולר, עם נתח שוק של 40% מחברות Fortune100, וכי היעד שלה הוא להגיע למיליארד דולר מכירות.

אסף רפפורט (צילום: קובי קונאקס)
אסף רפפורט (צילום: קובי קונאקס)

החברה מעסיקה כיום כ-900 עובדים בישראל, ארה״ב, אירופה ואסיה, וצפויה לגייס עוד כ-400 עובדים נוספים. אם אכן יבשילו המגעים, זו צפויה להיות, כאמור, העסקה הגדולה ביותר של סטארט-אפ ישראלי אי פעם - אחרי חברת ״מובילאיי״ שנרכשה בשנת 2017 על ידי חברת ״אינטל״ בעבור 15.3 מיליאר דולר.

בשנה שעברה, התבטא אסף רפפורט, מייסד החברה, נגד הרפורמה המשפטית. ״אני רואה את מעבר הכוח לגורם אחד, שהוא גורם הממשלה״, אמר בריאיון לחדשות 13, ״אני רואה מה קרה בהונגריה ובפולין - וזה מפחיד״. עוד סיפר כי שילם מחיר על הדברים שאמר: ״הגיעו למשרדים שלנו וכתבו לנו ׳עוכרי ישראל׳ על הדלת״.

הבשורה על המגעים לאקזיט המסתמן מגיעה בעיתוי מעניין גם עבור הממשלה והמדינה, שמתמודדות עם גירעון הולך ומטפס, ושצפויות להנות מהמיסים שיגיעו יחד איתה. כזכור, לאחרונה נודע כי הגירעון במשק הגיע בחודש שעבר ל-7.6%, וגבוה באחוז מיעד הגירעון שנקבע לשנת 2024 - 6.6%.