מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב יהפוך למנכ"ל השכיר המתוגמל ביותר בישראל בזכות תוכנית אופציות, שאישורה כפוף לאסיפת בעלי המניות שתכונס ב־18.8.

הקניות בסופר יעלו יותר, עלייה גם במחירי הדיור: מדד המחירים הצרכן
סטארטאפ הסייבר בדרך לאקזיט ענק - המדינה הולכת להרוויח ובגדול

את תוכנית האופציות אישר הדירקטוריון בראשות בן לואיס, נציג בעלי השליטה. עבור 20% משרה מקבל לואיס הבן שכר של 100 אלף דולר לשנה והחזר הוצאות.

התגמול ההוני לרביב המועסק כמנכ"ל הרשת משנת 2010 כולל 253,450 אופציות במחיר אפס, הניתנות למימוש למניות ישרוטל במחיר 83 שקל למניה, בדומה לממוצע המחיר בבורסה. השווי הכלכלי של האופציות הניתנות להמרה ל־0.4% מהון הרשת הינו 5.52 מיליון שקל.

בעקבות כך תעמוד עלות העסקתו של רביב בשנת 2024 על 9 מיליון שקל: 2.65 מיליון שקל שכר, 3.2 מיליון שקל מענק שנתי, 642 אלף שקל הוצאות אחרות ו־2.5 מיליון שקל תגמול הוני באופציות. אלה, כאמור, יהפכו את רביב למנהל השכיר המתוגמל ביותר בענף.

עלות העסקתו תהיה גבוהה הרבה יותר מזו של אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל ישראל, ורן טחן, מנכ"ל רשת מלונות דן. מדובר בחלק מתוכנית אופציות שתהיה בתוקף לגבי 64 עובדים בכירים ברשת.

עם זאת, עלות העסקתו של דוד פתאל, בעל השליטה ברשת (שאינו שכיר) גבוהה יותר. ברשת מלונות דן, יו"ר הדירקטוריון גדעון פדרמן (נציג בעלי השליטה) מסתפק בעלות העסקה נמוכה בהרבה של כ־1.5 מיליון שקל.

התגמול הנדיב למנכ"ל ישרוטל מוסבר באמון הרב שמשפחת לואיס, בעלת רשת המלונות, רוחשת לו. רביב השכיל להתגבר על הקשיים שאפיינו את ענף המלונות בתקופה הקורונה והמלחמה בעזה, בין השאר בזכות הכנסתם למלונות הרשת של אלפי מפונים.

הוא גם פיתח בצורה מואצת את הרשת, המונה כיום כ־25 מלונות, בין השאר בזכות שיתופי פעולה ורכישת מואצת של מתחרים. הוא גם הרחיב את פעילות ישרוטל לחו"ל (יוון וקפריסין). תנופת הפיתוח של הרשת ניכרת גם בתוצאות העסקיות.

הכנסות הרשת ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו ב־322 מיליון שקל והרווח הסתכם ב־27 מיליון שקל. את 2023 סיימה ישרוטל במחזור הכנסות של 1.8 מיליארד שקל ורווח נקי של 231 מיליון שקל.