חברות הביטוח נהנות מעודפי מזומנים ומגדילות השקעות בנדל"ן ובענף הפיננסים. הראל ביטוח ופיננסים תשקיע 67 מיליון שקל ב־25.01% ממניות חברת מיכמן מימון, המוחזקות על ידי יניב ביטון, המנכ"ל ובעל השליטה, ודורון ספיר, יו"ר הדירקטוריון.

9 מיליארד שקל: אלו ההכנסות שתרוויח המדינה ממכירת WIZ לגוגל

העסקת משקפת מחיר של 16.96 שקל למניה, ועם השלמתה יחזיקו השניים ב־50% מהמניות וימשיכו לכהן בתפקידם הנוכחי בחמש השנים הבאות לפחות. הצדדים יזרימו הון נוסף לחברה בהנפקת זכויות בהיקף של כ־80 מיליון שקל. הראל מצדה תעמיד לחברה מסגרת אשראי או ערבות בסך 100 מיליון שקל, ותקבל אופציה לשלוש שנים להגדיל את החזקותיה ל־52.5%. מיכמן עוסקת במימון יזמי נדל"ן, בעלי שליטה בחברות ציבוריות וחברות מבוססות. ספיר וביטון מסרו כי "העסקה תגדיל את מקורות גיוס האשראי ותרחיב את פוטנציאל ערוצי ההפצה".

בן המבורגר, סגן יו"ר הראל: ״השותפות עם מיכמן משתלבת עם החזון שלנו להרחיב את תחום האשראי, שאנו רואים בו מנוע צמיחה".

בתוך כך, חברת הביטוח הכשרה נכנסת כמשקיע עוגן בקרן גשרים ותשקיע בשלב ראשון 5 מיליון שקל. הסכום יגדל בהתאם לאבני דרך ועמידה ביעדים ביצועיים. הקרן עוסקת במתן אשראי מגובה נדל"ן.

יגאל צמח, יו"ר ובעלים בגשרים: "העסקה מהווה הבעת אמון בניסיונה ויכולותיה המקצועיות של הקרן להניב תשואות עודפות". רועי קדוש, סמנכ"ל השקעות בהכשרה: "ביצענו את ההשקעה לאור מאפייניו הייחודיים של תחום החוב הלא־סחיר, לצד יכולותיה המקצועיות של גשרים".