בתי הזיקוק בחיפה עומדים לבצע כמה החלטות עסקיות יוצאות דופן, בעקבות יציאתו של עידן עופר מהשליטה וכניסתם של בעלי השליטה החדשים.

החברה זימנה ל־28 באוגוסט אסיפת בעלי המניות, כשעל סדר היום החלפת משרד רואי החשבון סומך חייקין KPMG ומינוי של משרד קוסט פורר גבאי את קסירר E&Y כמחליפו.

רו"ח גד סומך, בעל המשרד, שימש כרואה החשבון של בתי הזיקוק ב־16 השנים האחרונות. סומך מזוהה עם עידן עופר ומבקר את מרבית החברות שבבעלותו.

בבתי הזיקוק הסבירו כי ההחלפה נעשית מטעמי רענון ולא על רקע מחלוקת מקצועית או פגם בעבודת הביקורת. סומך חייקין הוא המשרד המוביל בביקורת המניות הבנקאית. לסומך ניתנה ההזדמנות להביא את עמדתו בפני ועדת הביקורת ביחס לסיום ההתקשרות, והוא עשה כן.

בבתי הזיקוק הדגישו כי לא התגלעו מחלוקות מקצועיות שהביאו לסיום עבודתו. סומך ויתר על ההזדמנות שניתנה לו להביא את עמדתו גם בפני האסיפה הכללית. בנוסף, הודיעו בתי הזיקוק על עדכון מדיניות התגמול, לרבות במה שקשור למענק השנתי של מנכ"ל החברה.

כמו כן, הוחלט על הענקת 9 מיליון אופציות בשווי של 250 אלף שקל, הניתנות להמרה ל־0.29% מהון המניות, ליו"ר הדירקטוריון משה קפלינסקי.