חברת וויז הודיעה במהלך הלילה (בין שני לשלישי) כי לא תמשיך במגעים לעסקת הרכישה מול חברת גוגל, כך פורסם בוול סטריט ג'ורנל. במייל ששלח מנכ"ל החברה, אסף רפפורט, לעובדים כתב כי החברה שואפת כעת להנפקה ראשונית בבורסה לניירות ערך, כפי שתוכנן מראש.

"אני יודע שהשבוע האחרון היה אינטנסיבי עם ה'באזז' שנוצר סביב רכישה פוטנציאלית", כתב רפורט. "למרות שאנחנו מוחמאים מההצעות שקיבלנו - בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית Wiz". עוד הוסיף רפפורט כי החברה שואפת להגיע להכנסות שנתיות של מיליארד דולר במהלך השנה הקרובה לפני מועד ההנפקה. לפי הוול סטריט ג'ורנל, המחזור השנתי של חברת וויז כיום הוא 500 מיליון דולר. 

זינוק של 25% בעסקאות מיזוגים: 8.6 מיליארד דולר במחצית 2024   
אחרי 16 שנה: בתי הזיקוק נפרדים מסומך חייקין לטובת משרד רו"ח E&Y

משרד גוגל בתל אביב (צילום: רויטרס)
משרד גוגל בתל אביב (צילום: רויטרס)

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי גוגל נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת הסייבר הישראלית Wiz בסכום של כ-23 מיליארד דולר, רכישה זו הייתה אמורה להיות הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם וצפויה הייתה להכניס למשק הישראלי ב-9 מיליארד דולר

״וויז״, שעוסקת באבטחת מידע למחשוב ענן, הוקמה ב-2020 על ידי אסף רפפורט, ינון קוסטיקה, עמי לוטבק ורועי רזניק. היא צמחה במהירות, והפכה לחברת ״חד-קרן״ בקצב הכי מהיר בהיסטוריית חברות הסייבר. הסטארט-אפ גייס סכום כולל של 900 מיליון דולר והגיע לשווי של 10 מיליארד דולר. בפברואר האחרון, דווח שסיימה את 2023 עם קצב מכירות שנתי של 350 מיליון דולר, עם נתח שוק של 40% מחברות Fortune100, וכי היעד שלה הוא להגיע למיליארד דולר מכירות.

אסף רפפורט (צילום: עומר הכהן)
אסף רפפורט (צילום: עומר הכהן)

החברה מעסיקה כיום כ-900 עובדים בישראל, ארה״ב, אירופה ואסיה, וצפויה לגייס עוד כ-400 עובדים נוספים. אם אכן יבשילו המגעים, זו צפויה להיות, כאמור, העסקה הגדולה ביותר של סטארט-אפ ישראלי אי פעם - אחרי חברת ״מובילאיי״ שנרכשה בשנת 2017 על ידי חברת ״אינטל״ בעבור 15.3 מיליאר דולר.