בעקבות איום החות'ים על ים סוף, לנוכח הפסקת הפעילות התפעולית בנמל אילת, בשל סגירת נתיב השייט מים סוף, דירקטוריון נמל אשדוד, ההסתדרות וועד העובדים בנמל, הודיעו כי יאשרו לכ-30 עובדי תפעול מנמל אילת לעבוד בנמל אשדוד - כך נודע ל"מעריב" היום (חמישי).

היוזמה הגיעה עם ירידת פעילות נמל אילת מתחילת המלחמה מה שהביא לפגיעה קשה בפרנסתם של עובדות ועובדי הנמל, המשמש שער ימי דרומי לכניסת סחורות לישראל. בנמל אשדוד הודיעו, כי החל מהימים הקרובים יועסקו כ-30 עובדים מנמל אילת, עד לחזרתו לפעילות מלאה.

חברת נמל אשדוד תשלם את שכרם המלא של העובדים וקליטתם תתבצע מייד לאחר מציאת פתרון לשהות העובדים באשדוד והסדרת הנושא על ידי ההסתדרות וחברת נמל אילת. "אני מברך את איגוד עובדי התחבורה והנמלים על היוזמה החשובה. ההסתדרת תמשיך לפעול ולווסת לסייע לכל סקטור שנפגע בצל המלחמה המתמשכת, לאור ערכים של ערבות הדדית, שותפות ודאגה לאחר", ציין יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד.

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר, אמר עוד: "בשעה זו, בה מדינת ישראל מצויה במלחמה ונמל אילת אינו פעיל, זו חובתנו לדאוג לאובדי נמל אילת, אשר נפגעו מהמלחמה ולאפשר להם להתפרנס בכבוד ולא להיות מפוטרים. קליטת העובדים תענה על צרכי נמל אשדוד בידיים עובדות נוספות".

מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי, ציין עוד, כי הגעת עובדי נמל אילת תביא ערך מוסף לנמל אשדוד ותאפשר לו לעמוד ברמת שירות גבוהה ומענה ללקוחות.

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד ניר אייזנברג ציין עוד: "רק באמצעות ערבות הדדית נוכל להתגבר על כל מכשול".