ביום ראשון הקרוב ייכנס לתוקף חוק שיחייב את הבנקים ואת חברות כרטיסי האשראי ליידע את לקוחותיהם "באופן מיידי ונגיש" על כל הטבה שמסתיימת מטעמם. המטרה – למנוע את היכולת של הבנקים לגבות עמלות רבות ללא ידיעת הלקוחות, לאחר שניתנו כהטבה זמנית.

החוק אושר בכנסת לפני כחצי שנה ביוזמת ח"כ יונתן מישרקי מש"ס ובשיתוף לובי 99, וקובע כי החל משבוע הבא, יצטרכו הבנקים ליידע את הלקוחות במייל או הודעת SMS או בהודעה קולית, על כל הטבה שתוקפה מסתיים. זאת על מנת להבטיח את סוף התופעה בה הבנקים וחברות האשראי גובים עמלות כגון דמי כרטיס, לאחר שניתנו בהנחה או בחינם באופן זמני – ומביאים לכך שהציבור משלם על שירותים ששווקו כחינמיים לתקופה מוגבלת.

אמנם גם כיום הבנקים מחויבים להודיעה על סיום הטבות, אבל הם רשאים לעשות זאת בכל דרך התקשרות שעולה על רוחם, כל עוד הלקוח לא ביקש בפירוש שלא ייצרו עמו קשר בדרך מסוימת. לרוב, הדרך המועדפת על הגופים הבנקאיים היו האזור האישי באתר הגוף, שרבים לא מקבלים ממנו התראות או עושים בה שימוש כלל. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באוכלוסייה מבוגרת, שעבורה דרכי התקשורת הדיגיטלית נגישות עוד פחות.

כאמור, הודעות על תום ההטבות יימסרו בדרך ישירה כמו מייל או הודעה, אלא אם הלקוח סירב מפורשות לכך. ההודעה תישלח לכל הפחות 21 ימים לפני סיום ההטבה, ולא 14 ימים כנהוג כיום. החוק יחול על כל הטבה שניתנה לתקופה של 3 חודשים או יותר.

"הכוח הצרכני עובר סוף-סוף ללקוח, שיהיה מודע מעתה לסיום ההטבה", אמרו בלובי 99, שסייע בהעברת החוק, "ויוכל לבחור באופן מושכל אם הוא מעוניין להמשיך לצרוך את השירות, למרות שמחיר העמלה עלה, או שהוא מעדיף לסיים את ההתקשרות עם התאגיד הבנקאי. זה יכול אף להביא להטבה נוספת עבור הלקוח והארכת הפטור מעמלה לשנה נוספת".