ענקית הנכסים גב־ים הרוויחה במחצית הראשונה של 2024 331 מיליון שקל בדומה לרווח במחצית הראשונה של 2023. על רקע המצב בשוק הנדל"ן והמלחמה בעזה, מדובר בהישג של ממש.

הממונה על התקציבים לסמוטריץ': "העיכוב בהכנת התקציב - פוגע בכלכלה"
תרחיש האימים במשק האנרגיה: פגיעה ישירה באסדות הגז תגרום לנזק של מיליארדים

ברקע הדוחות, עסקת הענק עם חברת גוגל. גב־ים ואמות השכירו לגוגל במגדלי 2ToHa בת"א 60 אלף מ"ר תמורת 115 מיליון שקל לשנה בעסקה לעשר שנים עם זכות יציאה לגוגל אחרי 5 שנים. החברה רוכשת בימים אלה נכסים סביב הפרויקט להקמת המגדל השלישי 3ToHa.

זרם ההכנסות שלה גדל ב־ 7% ל־ 340 מיליון שקל. התחזית לשנת 2024 כולה עומדת על טווח של 685-705 מיליון שקל. גב־ים חתמה על 68 הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת של 10% בדמי השכירות.

לחברה צבר של תשעה פרויקטים בלב אזורי ביקוש בשטח 360 אלף מ"ר בהשקעה של 4.2 מיליארד שקל, שיוסיפו להכנסות 330 מיליון שקל בשנה. 56% מהשטחים העיליים שווקו.

פעילות גב־ים נשענת על חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות המובילות בעולם ובארץ, וכוללות את גוגל, מרק, יבמ, גנרל מוטורס, אינבידיה, אינטל, מיקרוסופט, אמזון, אפל, פייזר, ויקס, פיליפס, מוטורולה, אמזון, אלביט ורפאל.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל: "במוקד פרסום הדוחות של גב־ים עומדת עסקת הענק של השכרת המשרדים לגוגל. פארקי ההייטק בישראל מהווים מוקד אסטרטגי במערך הפיתוח העולמי. אנו בתקופה מאתגרת בישראל המקרינה עלינו ועל המשק כולו".