יבואנית המכוניות טלקאר, שבבעלות איש העסקים רמי אונגר, המחזיקה בזיכיון ליבוא ושיווק כלי רכב מתוצרת קיה, סאנגיונג וסרס מגדילה את חשיפתה לענף הנדל"ן המסחרי.

כמה זה עולה לנו: משיכת כספים מקרנות ההשתלמות - הטבה לציבור או לקופת המדינה?
השכר הממוצע במשק זינק: כמה הרוויחו בהייטק וכמה בתחום שלכם?

אתמול השלימה רכישת 13% ממניות חברת הנדל"ן ויתניה ב־140 מיליון שקל. העסקה בוצעה במחיר של 22.88 שקל למניה, הגבוה בכ־25% ממחיר השוק אך משקף את הונה העצמי.

מוכרי המניות הם דנפרו מחזור, גדפרו מחזור וחברת טרה ביתא שבבעלותם הפרטית של דן וגד פרופר. הם נמנו עם מייסדי החברה, שהוקמה
ב־1995 בשותפות הפרסומאים מושיק תאומים ומודי כידון (גיתם) ומשפחת חממה.

ב־2015 הונפקו מניותיה בבורסה. ההחלטה על המכירה בוצעה מסיבות משפחתיות ורצון לממש נכסים לטובת הדור הבא, ואין לה קשר למצב העסקי של ויתניה.

מדובר בחברה במצב עסקי טוב, שאינה ממונפת ובעלת פורטפוליו נכסים משובח. טלקאר החזיקה ערב העסקה ב־30.55% ממניות ויתניה. היא נכנסה לראשונה לחברה לפני כמה שנים, כשקנתה תמורת 426 מיליון שקל את החזקותיהם של האחים רייק, בעלי השליטה בחברת פליינג קרגו. מאוחר יותר היא הגדילה את החזקותיה ב־6%, לאחר שרכשה מניות שהוחזקו על ידי קבוצת הפניקס.

אתמול התברר שאונגר מאמין במנהלי ויתניה, ולמרות ההפסדים שצבר על הנייר השקיע 140 מיליון שקל נוספים. בעקבות כך גדלו החזקותיו ל־43.45% ממניות ויתניה.

מדובר בשיעור נמוך מ-45%, המחייב אותו לצאת בהצעת רכש לכלל בעלי המניות. טלקאר של אונגר חתמה על כתב הצטרפות להסכם בעלי המניות המייסדים ולקחה את כל ההתחייבויות על פי הסכם המייסדים.

טלקאר היא חלק מגרעין השליטה בוויתניה, הכולל את האחים חממה (11.24%), מודי כידון (2.93%), משה תאומים (באמצעות חברת מ.ע.אגט- 4.55%) וכן אהוד סמסונוב וירון שמיע (13%).

לוויתניה יש פורטפוליו נכסים משובח, שאחד הבולטים בו הוא מגדל ויתניה ברחוב לה גוורדיה בתל אביב, שהוקם בשיתוף דלק מוטורס. בנק הפועלים חתם לפני כשלוש שנים על עסקה לרכישת אחד ממגדלי הבניינים בפרויקט תמורת 970 מיליון שקל, עם אופציה להגדלת חלקו.