על פי נתוני חברת נגה, האחראית לניהול אספקת החשמל, עד סוף 2024 יעזבו את חברת החשמל 100 אלף צרכנים לטובת מיזמי חשמל פרטיים. אלה כוללים בין השאר חברות מובילות במשק כמו ענף הסלולר, חברת הוט, חברת בזק ורבות אחרות. מרביתן משתפות פעולה עם חברות אנרגיה פרטיות על בסיס אנרגית שמש.

על פי הנתונים, בשבועות האחרונים עזבו את חברת החשמל 35 אלף בתי אב לטובת ספקים פרטיים, שמבטיחים חיסכון של 5%־20% בעלות הצריכה השוטפת. הנתונים מגלים כי נרשם גידול של 50% במספר בתי האב שעברו לספק פרטי במהלך שלוש השנים האחרונות. על פי נתוני נגה, 17,527 מהעוברים הם בעלי מונה בסיסי ו־13,846 בעלי מונה חכם.

הוזלה משמעותית במוצרים בדרך? השר ברקת: "זהו מועד הרפורמה"
אגרת הגודש: כלי רכב יאלצו לשלם מס גודש בבואם למטרופולין תל אביב

המעבר מחברת החשמל לספקים לווה בקמפיין רחב בתקשורת, הנותן את אותותיו. החיסכון מהמהלך נאמד ב־2 מיליארד שקל. הרפורמה חייבה את חברת נגה לבנות טכנולוגיה מתוחכמת, שתדע לנתב את החשבונות של המונים הבסיסיים (אנלוגיים) לצרכנים שיעברו לספקים פרטיים.

חברת החשמל אמורה להתקין עד סוף שנת 2028 את המונים החכמים לכלל הצרכנים. שר האנרגיה אלי כהן מסר למעריב כי "זו הרפורמה הגדולה ביותר מאז רפורמת הסלולר. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל ופותחים אותו לתחרות".