אריאלי אי.אל (Arieli EL), חלק מקבוצת החברות "אריאלי", הודיעה היום על רכישת 59.1% ממניות חברת האחזקות הוותיקה בתחום הסייבר והתוכנה אלרון ונצ'רס (TASE:ELRN) תמורת 53.2 מיליון דולר מחברת דיסקונט להשקעות בע"מ (TASE: DISI). רכישה זו מדגישה את הזדמנויות השוק המשמעותיות באקו-סיסטם הישראלי, במיוחד בתחום הסייבר וההגנה. ליסיה בכר-מנוח, שותפה-מנהלת באריאלי אי.אל, מובילה את הרכישה.

חברת הייעוץ גרטנר צופה כי בשנת 2024 ההוצאות על אבטחת מידע וניהול סיכוני אבטחה יעלו מעל ל-200 מיליארד דולר בכל העולם, נתון המייצג זינוק של 14.3% משנה לשנה. מגמה זו ממחישה את החשיבות הגוברת של אבטחת סייבר - תחום בו ישראל מהווה בית של למעלה מ-500 סטארט-אפים, ונחשבת למובילה עולמית.

יו"ר אוסם לשעבר: "ישראל נמצאת בתחתית, ללא שינוי פוליטי כלום לא ישתנה"
"תקופה מורכבת": רווחי בזק ירדו הרבעון ל־292 מיליון שקל

"הפער בין פתרונות סייבר בזמן אמת לבין איומי הסייבר המתפתחים הוא אתגר קריטי", אמרה ליסיה בכר-מנוח, שותפה-מנהלת באריאלי אי.אל, "בשנת 2023 היו יותר מ-300 מיליון קורבנות של פשעי סייבר ברחבי העולם, כאשר מספר פרצות הנתונים בארה"ב לבדה עלה ב-78%. היקף האקזיטים של חברות סייבר ישראליות זינק ב-65% בשנת 2023 ומסתכם ב-7.1 מיליארד דולר".

"אנו רואים זאת כמגמת צמיחה שצוברת תאוצה עם הרכישה המסתמנת של חברת Wiz הישראלית ע"י גוגל תמורת 23 מיליארד דולר. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם הצוות של אלרון, כמו גם עם השותפות הקיימת של אלרון עם רפאל מערכות לחימה מתקדמות, במטרה להמשיך ולתרום לסקטור הסייבר וההגנה ולבנות פתרונות חדשניים".

לאלרון ונצ'רס נכסים מנוהלים בשווי של יותר מ- 250 מיליון דולר, עם פורטפוליו שכולל למעלה מ-19 חברות בתחומי הסייבר, תוכנות B2B, והמכשור הרפואי. מאז 2010, היו לאלרון 15 אקזיטים בהיקף של 2.2 מיליארד דולר. בין חברות הפורטפוליו הבולטות של החברה: Cynerio, חברה המתמחה בניהול ואבטחה של מכשור רפואי ומכשירי IoT בבתי חולים; Cybersixgill, המפתחת פתרונות מודיעין אוטומטיים לאיומי סייבר ברחבי ה-clear, deep, וה-dark web;

חברת Cyvers המציעה פלטפורמת זמן אמת לאיתור והפחתה של מתקפות סייבר על מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים; IRONSCALES, פלטפורמה אוטומטית למניעה, גילוי ותגובה לאירועי פישינג; Sayata, המציעה אוטומציה של תהליכים של חברת ביטוח; ו-Red Access, המספקת את הפלטפורמה הראשונה ללא סוכנים לאבטחת כל פעילויות הגלישה של עובדי החברה בכל דפדפן, אפליקציית אינטרנט או שירות ענן וחברת Scribe Security, המספקת פתרון מקיף לאבטחת שרשראות אספקת תוכנה.

"אנו נרגשים לקראת ההזדמנות לשלב את הניסיון המשותף והידע בטיפוח מיזמים טכנולוגיים ישראלים לאורך כל שלבי הצמיחה, עם רשת הקשרים הגלובלית והיכולות העסקיות הנרחבות של אריאלי אשר יהוו פלטפורמה להמשך הצמיחה וההצלחה של חברות הפורטפוליו של אלרון", אמר דן הוז, יו"ר אלרון ונצ'רס.