ירון זליכה התראיין היום (חמישי) ב-103FM, וביקר בחריפות את ההתנהלות הכלכלית של הממשלה, על רקע המלחמה המתמשכת כבר מזה עשרה חודשים. "הגירעון הוא תוצאה של מדיניות שלא תואמת את המצב. הם לא מקצצים את ההוצאות שלא קשורות למלחמה, ההפך - הם מגדילים אותן", ציין. 

עוד הוסיף כי "הם גם לא מגדילים את העוגה. גירעון כל כך גדול לא יכול להיסגר בלי שליטה על ההוצאות, ובלי פעולות לפריון ולגידול בהכנסות. האחריות היא של ראש הממשלה ושר האוצר, אבל פקידי האוצר לא יותר טובים. זו אותה מדיניות שהם מנהלים לא מעט שנים, גם בתקופתו של ליברמן בתפקיד. 

מומחה לאיראן לערוץ הסעודי: התקיפה תהיה היום או מחר וזאת תהיה עוצמתה
לאחר העימות מול ארדואן - ישראל כ"ץ פותח חזית גם מול הנורווגים: "צעד קיצוני"

בואו ניקח לדוגמה את יוקר המחיה: ההוצאות של משקי הבית הן בין 900 ל-100 מיליארד שקל בשנה. אנחנו משלמים 35% יותר גבוה מאירופה ובמערב. ה-200 מיליארד האלה שאיתם מרוקנים את כיסם של האזרחים, היו אמורים להיות מנוע הצמיחה. גידול בעוגה הכללית היה מביא לקיטון בגירעון".

בנוסף, הוא העביר ביקורת גם על שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "עד היום הייתי בטוח ששר האוצר עושה דברים שליליים. אם הוא לא עושה כלום זו התקדמות. וברצינות - המצב גרוע כבר עכשיו. הממשלה מאבדת שליטה על הגירעון שלה, השווקים הפיננסים הקלו עלינו יחסית, אבל גם בזה יש גבול. אגרות החוב של הממשלה נסחרות היום כאילו הורידו לנו את הדירוג עוד פעמיים".

תקיפות צה"ל ברצועה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

לסיום, אמר: "ההבדל בין משברים כלכליים קודמים כמו זה של 1985 או זה של 2002-2003,  הוא שהממשלה למדה איך לגלגל את הגרעונות שלה טוב יותר על האזרחים. מה היא עושה? היא מלבה את מחירי הדיור, והיא מביאה את הגידול בהכנסות הממשלה. הדרך שלהם להקל על עצמם זמנית היא דחיית הקץ. הם יכולים להמשיך ככה עוד חמש שנים, רק שמחיר דירה יעמוד על מאתיים משכורות במקום  מאה ושישים היום, ושאנחנו נגמור עם יוקר מחיה של 45% יותר מהמערב ולא 35%".