אתמול (שלישי) נודע כי ממשלת ארה"ב אישרה עסקה בשווי של מעל 20 מיליארד דולר, במסגרתה יימכרו לישראל עד 50 מטוסי קרב מדגם F-15, רכבים ותחמושת. בתקשורת העולמית סיקרו את העסקה הזו והדגישו שהיא מגיעה למרות החשש הישראלי מפני עצירת זרימת הנשק מארה"ב.

בסוכנות הידיעות בלומברג דווח כי מדובר ב"מסר שלא משתמע לשתי פנים, שאומר שאספקת הנשק תמשיך לזרום לישראל, למרות הדאגה מפני אופן ניהול המלחמה של הכוחות הישראליים בעזה".

עסקה בומבה: ארצות הברית תמכור לישראל מטוסים ונשקים בשווי מיליארדים
התחנה הבאה איראן? מטוסי הקרב העוצמתיים שארה"ב תספק לישראל

"על אף שלקונגרס עדיין יש אפשרות לחסום את העסקה", נכתב באתר הסוכנות, "ההכרזה הזו מדגישה את הנחישות של ממשל ביידן להמשיך לספק את הנשק שהיא מבקשת, על אף שהביקורת על הרג אזרחים ברצועה גוברת".

ב"רויטרס" ציטטו את הודעת הפנטגון: "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. הסיוע לישראל לפתח ולשמור על יכולת ההגנה העצמית שלה – הוא חשוב מאוד לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב".

ב"אל ג'זירה", שלא בהפתעה, בחרו לפתוח כך: "ארה"ב אישרה העברה נוספת של נשק לישראל, למרות הדאגות שהצבא הישראלי מפר את החוק הבינלאומי באופן שגרתי בעזה ובגדה המערבית הכבוש".

במסגרת העסקה, יימכרו עד 50 מטוסי F-15IA וכן ערכות שדרוג ל-25 מטוסי F-15 נוספים, מכ"מים ושאר ציוד רדאר, טילי אוויר-אוויר, רכבים ואמל"ח נוסף. עלות ה"חבילה" תעמוד על עד 20.3 מיליארד דולר, והמטוסים החדשים יסופקו החל מ-2029.