התעשייה האווירית לישראל פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2024, אשר מצביעים על תוצאות מרשימות ונתוני שיא. החברה דיווחה על רווחים גבוהים בתולדותיה, עם צבר הזמנות שיא של 22.2 מיליארד דולר ומכירות בהיקף של 2.85 מיליארד דולר.

ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) בחציון הראשון עמד על 451 מיליון דולר, עלייה של 37% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ברבעון השני, ה-EBITDA טיפס ב-60% ל-234 מיליון דולר.

גידול של כ־49% ברווח הנקי: התעשייה האווירית מסכמת שנת שיא
עם חזק: ימי המלחמה עדיין כאן, אך איתם גם הכוח הטכנולוגי והביטחוני

הרווח התפעולי בחציון הראשון הגיע ל-310 מיליון דולר (11% מהמכירות), בעוד ברבעון השני הרווח התפעולי עמד על 163 מיליון דולר (11% מהמכירות).

הרווח הגולמי בחציון הראשון של 2024 הגיע ל-554 מיליון דולר, עם עלייה של כ-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני, הרווח הגולמי עמד על 281 מיליון דולר, גידול של 31% מהשנה שעברה.

עמיר פרץ ובועז לוי, מנכ״ל התעשייה האווירית (צילום: התעשייה האווירית)
עמיר פרץ ובועז לוי, מנכ״ל התעשייה האווירית (צילום: התעשייה האווירית)

המכירות בחציון הראשון עלו ב-12% והגיעו ל-2.85 מיליארד דולר, בעוד ברבעון השני נרשם גידול של 13% עם מכירות של 1.42 מיליארד דולר.

החברה הגדילה את השקעותיה במחקר ופיתוח, עם הוצאות של 131 מיליון דולר בחציון הראשון, עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות של התעשייה האווירית עומד כיום על 22.2 מיליארד דולר, מה שמעיד על פעילות עתידית יציבה לשנים הבאות.

חברת דירוג האשראי מעלות S&P אשררה את דירוג האשראי המקומי של התעשייה האווירית לדירוג המקסימלי ilAAA ואת דירוגה הבינלאומי ל-A, שניהם עם צפי יציב.

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית (צילום: התעשייה האווירית)
בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית (צילום: התעשייה האווירית)

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, אמר כי "התוצאות העסקיות של התעשייה האווירית הן סיבה לגאווה עבור העובדות והעובדים שלנו, אך גם עבור אזרחי ישראל כולם. אנו ממלאים בחרדת קודש את משימתנו הלאומית, החשובה ביותר, למען ביטחון המדינה יום יום, שעה שעה, ולצד זה מוודאים כי הרצף העסקי לא יפגע והפעילות מול לקוחותינו תישמר ותחזק את מעמדה של ישראל בעולם. המספרים העולים מן הדו״חות החציוניים מספרים סיפור ישראלי על מצוינות ללא פשרות שמביאה כ-150 מדינות בעולם לבחור במערכות התעשייה האווירית, כי הן הכי טובות. התעשייה האווירית על עובדיה ומנהליה משקיעים מעצמם ללא מגבלות 24/7, והמסר שלנו לכל אזרח הוא שיש על מי לסמוך".

מנכ"ל החברה, בועז לוי: "התוצאות הכספיות של החברה נמצאות בשנים האחרונות בעלייה מתמדת והן משקפות את העשייה המשמעותית ורחבת ההיקף גם מול מערכת הביטחון הישראלית וגם מול לקוחותינו בחו"ל, כפי שבא גם לידי ביטוי בחתימה על חוזים רחבי היקף, המגדילים באופן משמעותי את צבר ההזמנות של החברה".

"התעשייה האווירית רואה ערך עליון בשמירת המובילות הטכנולוגית של מדינת ישראל, ולנוכח נחיצות זו, הגדלנו ברבעון הנוכחי את ההשקעה במחקר ובפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות אשר מספקות מענה לדרישות הלוחמים בשטח ולפיתוח מוצרי העתיד של החברה. מאז פרוץ המלחמה, לקחו מערכות החברה חלק משמעותי בפעילות המבצעית בכלל הזירות באוויר, בים, ביבשה ובחלל, וזאת הודות לעובדות ועובדי החברה אשר פועלים בימים אלו ביתר שאת. דווקא בימים מורכבים אלה, אנו גאים בשמירה על מעמדנו עם הדירוג המקסימלי ilAAA שהוענק לנו על ידי חברת מעלות S&P", הוסיף.

יאיר כץ, יו״ר ועד העובדים, אמר כי "התעשייה האווירית מסכמת את החציון הראשון של 2024 כמוצלח ביותר בתולדות החברה. גידול של 78% ברווח הנקי ל-294 מיליון דולר, הזמנות עתידיות בשווי 22.2 מיליארד דולר, ונתונים כלכליים מעולים נוספים".

"זה קורה הודות לניהול מעולה, והודות לעובדות ועובדים מסורים שעובדים לילות כימים למען הצלחת החברה ולמען ביטחון ישראל. אני רואה את העבודה היום יומית שלכם במפעלים למען חיילי צה״ל וביטחון הציבור ואני אומר בגאווה שיש לנו חברה עם האנשים הטובים ביותר בעולם. כארגון העובדים, נדאג שהצלחות החברה יתורגמו גם לתגמול הולם ושיפור בתנאי השכר למי שראויים לכך יותר מכל. כל הכבוד".