הביטוח הלאומי התריע כי תוקפו של החוק להעברת מענקים למובטלים מפוני הצפון והדרום בדרך להסתיים בסוף חודש אוגוסט. אוריאל כזום, סמנכ"ל גמלאות ביטוח לאומי, שוחח על כך עם ענת דוידוב ב־103fm. 

"יש בעצם מענק שנועד לישובים מפונים, ל-12 יישובים בדרום ו-43 יישובים בצפון, מי שהסתיימו לו דמי האבטלה אנחנו ממשיכים לשלם לו מעין דמי אבטלה. החודש שילמנו ל-5,000 אזרחים מתוכם 200 מעל גיל 67. החוק מסתיים בסוף אוגוסט, אם החוק לא יוארך אנחנו לא נוכל לשלם ויש כבר המון פניות לדבר הזה. ברגע שיהיו הסכמות עם האוצר יהיה ניתן להעביר את זה בוועדות ולאשר את זה. יש גם את מענק האכלוס שגם הוא אמור להסתיים בסוף חודש ואנחנו מקווים שגם הוא יוארך", אמר בפתח דבריו.

בדרך לקטסטרופה? תרחיש האימים של הביטוח הלאומי מחשש לתגובה מאיראן

עוד הוסיף: "על חלף אבטלה שילמנו החודש כ-80 מיליון שקלים ועל מענקי אכלוס כ-230 מיליון שקלים. אלה סכומים גדולים אבל אנשים צריכים ודאות. אנשים עוד לא חזרו לביתם ובצפון עוד יש מלחמה, זו הודאות שאנשים צריכים לדעת. ביטוח לאומי לא מחליט על הביטחון, אנחנו רוצים לתת לאנשים שלא יכולים את הודאות".   

"אנחנו עובדים מול האוצר כדי לקדם את הדבר הזה, מקורות המימון אינם מביטוח לאומי, אנחנו תלויים בחוק. ביטוח לאומי אינו יכול לשלם ללא בחוק. לכן אנחנו מנסים להתריע על זה כדי שנוכל לשלם בזמן. לא נוכל לשלם ללא תיקון החוק", סיכם.