שלוש חברות כרטיסי האשראי הגדולות - ישראכרט, ויזה כאל ומקס - הרוויחו ברבעון השני של השנה הנוכחית 242 מיליון שקל, גידול של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. את מחצית 2024 הן סיימו ברווח של 451 מיליון שקל, גידול של 2.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

כל החברות רשמו ירידה חדה בהיקף ההפרשות להפסדי אשראי, לנוכח השיפור במצב הגבייה, והגדילו במקביל את פעילות האשראי. את הרווח הרבעוני הגבוה ביותר (92 מיליון שקל) וכן את הרווח הגבוה במחצית השנה (179 מיליון שקל) רשמה חברת ויזה כאל, בניהולו של לוי הלוי ובבעלות דיסקונט. זאת בנטרול רווחים הנובעים ממכירת בית כאל בגבעתיים. הרווח מהווה תשואה של 14.2% על הון של 2.6 מיליארד שקל. בניגוד לאחרות, לא דיווחה ויזה כאל על חלוקת דיווידנד במזומן, וייתכן שהסיבה לכך היא כוונת דיסקונט למכור את השליטה בה.

תושבי הצפון או הדרום? ייתכן שלא תקבלו בקרוב פיצויים מביטוח הלאומי
בצל המתח הביטחוני: כך מתמודדות המשפחות הישראליות עם עליות המחירים

אתמול פרסמה את דוחותיה גם חברת כרטיסי האשראי מקס, שבבעלות כלל ביטוח. החברה, בניהולו של רון פאינרו, הרוויחה ברבעון 82 מיליון שקל, בהשוואה ל־71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית 2024 הרוויחה החברה 140 מיליון שקל, בהשוואה ל־145 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח מהווה תשואה של 14.8% על הון של 1.9 מיליארד שקל, התשואה הגבוהה מבין חברות כרטיסי האשראי. החברה תחלק דיווידנד של 62 מיליון שקל. תיק האשראי שלה מסתכם ב־9.6 מיליארד שקל.

רון פאינרו (צילום: אורן דאי)
רון פאינרו (צילום: אורן דאי)

קבוצת ישראכרט הרוויחה ברבעון השני 68 מיליון שקל, בהשוואה ל־64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית 2024 הרוויחה החברה 132 מיליון שקל, לעומת 121 מיליון שקל בשנה שעברה. החברה, בניהולו של רן עוז, מציגה תשואה נמוכה יחסית של 8.7% על הון ענק בהיקף של 3.1 מיליארד שקל. היא תחלק דיווידנד במזומן של 53 מיליון שקל. החברה הגדילה את פעילותה באשראי ומנהלת תיק בהיקף של 9.4 מיליארד שקל.

רן עוז (צילום: תמי בר שי)
רן עוז (צילום: תמי בר שי)

כזכור, ישראכרט מנוהלת ללא בעל בית, במצב של חוסר ודאות בנוגע לעתיד השליטה בחברה. לאחר שרכישתה על ידי הראל טורפדה, כמה משקיעים לוטשים אליה עיניים. רון פאינרו, מנכ"ל מקס, ורן עוז, מנכ"ל ישראכרט, הסבירו ש"התוצאות העסקיות מבטאות התאוששות הדרגתית בחלק מענפי המשק".