חייהם של רבים מנפגעי המעגל הראשון של המלחמה השתנו מקצה לקצה, בהם גם עצמאים רבים. פגשנו שלושה מהם ביריד עסקים מיוחד, במסגרת אירוע השקת כרטיס ההטבות למילואים ועסקים Hero card שערכה עיריית גני תקווה במרכז צים בעיר. 

שי ונקרט מחברת השיווק Winekart, אביו של החטוף עומר ונקרט, סיפר לנו: "העסק שלנו נמצא בקיבוץ חולדה ונוצר מצב שיש לנו מלאי, והעסק ממשיך לשלם הוצאות, אבל השותף שלי מטפל בפן הלוגיסטי בלי מכירות והפצה, והוא עובד קשה לבד. במהלך המלחמה הצלחנו לקדם הדסטארט בשם 'מרימים לחיי עומר', והוא זכה להיענות גדולה מהציבור, דבר שסייע לנו מאוד. אבל שחרורו של עומר מהשבי הפך למשימת חיינו. אנחנו עובדים מסביב לשעון בארץ ובעולם בשביל זה. יש לי מקרר יינות שאני לא פותח, ומחכה לעומר שיבחר איתי בקבוק ונשתה אותו יחד". 

ישי אסייג, מיקב אביבים בגבול הצפון, מספר: "מאז תחילת המלחמה היקב סגור, והדבר היחיד שהספקנו לעשות זה לארגן את היינות שהיו מוכנים משנים קודמות במטרה לשווק לקראת החג. ההרגשה היא שאנחנו מופקרים, שאין מי שיגבה אותנו. הכרמים הלכו לטמיון כי אי אפשר להגיע אליהם ולטפל בהם. מדובר בנזק עתידי שאיני יודע אם נצליח לקום ממנו". 

יקב אביבים הוא יקב בוטיק ייחודי המייצר כ־35 אלף בקבוקים בשנה, אבל מאז תחילת המלחמה נפגע המקום ארבע פעמים מירי רקטות חיזבאללה שגרמו לנזקים במיליוני שקלים ומכה אנושה לעסק. ישי וצוות היקב ומשפחותיהם פונו לטבריה ובעלי היקב נמצא בשיח מתמשך מול המדינה ומס רכוש לקבלת פיצוי על הנזקים האדירים.

עזרא נגר, אביו של לוחם גולני תומר נגר שנפל בקרב ההרואי במוצב כיסופים, מספר: "תומר היה בן אדם מדהים שכולו לב, מלא בעוצמות פיזיות ומנטליות, ומנגד עדין ורגיש. החלטנו כמשפחה לא להישבר ולהיות חזקים. הבירה של תומר עוזרת לנו להעלות את סיפור גבורתו וללכד את העם. אנחנו מצפים שגם הממשלה תעשה את זה". 

גל, אחותו של תומר, פנתה לבירה שקמה בבקשה להוציא בירות לזכרו, והמהדורה שיצאה הייתה מוגבלת ולא הוצעה למכירה. אביחי, חבר של תומר מהצבא, החליט לפנות למבשלת גלנץ בירוחם בבקשה להוציא ליין של בירה להנצחתו של תומר, וזה מוצע למכירה, כשכלל הרווחים הולכים כתרומה לקהילה ולהנצחת מורשתו של תומר.

ראש עיריית גני תקווה ליזי דלריצ'ה אמרה באירוע: "אנו מעניקים רוח גבית לבעלי העסקים המתמודדים עם ההשלכות הכלכליות הקשות של המלחמה. כרטיס ההטבות הוא הדרך שלנו להוקיר את ההקרבה שלהם בחזית ובכלכלה". 

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בהסתדרות, הוסיף: "על שולחן הממשלה הונחה הצעת חוק שמטרתה לאשר מענקים על בסיס פגיעה במחזורים במקרי מלחמה או חירום. לצערנו, הממשלה לא שמה בעדיפות את ציבור העצמאים שהם עמוד השדרה של הכלכלה".