על אף ההסלמה בצפון ואירועי הלילה, עם פתיחת יום המסחר בבורסה נרשמו תנועות קלות ואף עליות במדדים המובילים. מדד ת״א 35 עלה ב-0.47%, ת״א 90 ב-0.76% ות״א 125 ב-0.18%. מדד הבנקים עלה בכ-0.8%. 

למרות הפתיחה האופטימית מהצפוי, מדד הפחד עלה בכ-17%. המדד מבטא את חששות המשקיעים בתקופות שבהן שוקי המניות נוטים לירידות חדות.

סמוטריץ׳ הודיע על פתיחת תקציב המדינה - בפעם השנייה ב-2024 
"הגיע הזמן להתאים את המדיניות": יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב רומז על הורדת הריבית במדינה  

רונן מנחם, כלכלן ראשי של מזרחי-טפחות. (צילום: יח''צ)
רונן מנחם, כלכלן ראשי של מזרחי-טפחות. (צילום: יח''צ)

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות, מסביר את הפתיחה המעודדת בבורסה: "נראה כי זו תוצאה של היערכות בשוק וכי לעת עתה, האירוע התפוגג מבחינת חומרתו ומוכל על ידי שני הצדדים. עם זאת, אין להיקלע לשאננות. המצב נזיל, מרחב הטעות גדול ולא ניתן לשלול התלקחות מחודשת. כמו כן, לגבי המשך היום והשבוע, חשוב לראות מה קורה בזירת המשא ומתן לשחרור החטופים. השוק רגיש מאוד ומגיב חזק להתפתחויות לכל כיוון בסוגיה החשובה הזו".

"שוק המניות בישראל ידע פעמים רבות בעבר להתמודד עם אירועים מסוג זה", הוסיף, "כל עוד אינם מתפשטים ומסלימים לאירוע מתמשך. בנוסף, הפעם יש לשוק רוח גבית מכיוון האופטימיות והעליות החדות שרשמו שוקי המניות ואיגרות החוב בארה"ב ביום שישי".

שטרות כסף (צילום: רויטרס)
שטרות כסף (צילום: רויטרס)

"מדד הפחד קופץ, אומנם, אך מדד זה תנודתי מאוד ומשקף את אי הוודאות לטווח הקצר לגבי התממשות הציפיות לרגיעה", פירט מנחם, "ניתן לראות בכך שהמדד המקביל בארה"ב רשם ירידה חדה ביום שישי עדות להשפעת גורמים המקומיים הייחודיים לשוק שלנו ובראשם הטלטלות המדיניות והביטחוניות. כמו כן, חשוב לייחס חשיבות לכך שביום ראשון המסחר קצר יותר ואין פעילות בשוקי חו"ל".