החל מ-1 בספטמבר, יום ראשון הקרוב, שבוע העבודה במגזר הציבורי יקוצר ל-40 שעות. בכך תיכנס לתוקף הפעימה השנייה של קיצור שבוע העבודה, שהיה בעבר 42 שעות.

קיצור זה, המתבטא בחישוב חודשי בהפחתה של שמונה שעות לעובד במשרה מלאה (מ-182 שעות חודשיות ל-173.33 בקירוב), ייעשה ללא פגיעה בשכר. המשמעות היא ששווי שעת העבודה של העובדים במשרה מלאה יעלה. מהלך זה מגיע כחלק מהסכם המסגרת שהושג בין ההסתדרות למשרד האוצר בשנה שעברה, אשר כולל גם שיפור ממוצע של כ-11% בשכר העובדים במגזר הציבורי ותקציבים ייעודיים לסקטורים מוחלשים.

סמוטריץ' ובר דוד במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)
סמוטריץ' ובר דוד במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)

במשרדי הממשלה ובשירות המדינה קיצור שבוע העבודה כבר נכנס לתוקפו באפריל השנה. בנוסף, ההסתדרות פועלת כעת להחלת המתווה גם במגזר הפרטי, שבו עדיין עובדים בממוצע 42 שעות שבועיות, בהשוואה לכ-37 שעות שבועיות במדינות ה-OECD.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התייחס לקיצור שבוע העבודה ואמר: "זהו מהלך היסטורי שישפר את איכות חייהם של מאות אלפי עובדים ומשפחותיהם. העובד הישראלי עובד שעות רבות מדי, בהשוואה לעמיתיו באירופה ובארה"ב, וההסתדרות פועלת לתיקון עוול זה כדי לאפשר איזון טוב יותר בין עבודה לבית. עובדי המגזר הציבורי הוכיחו את חשיבות עשייתם למען המדינה, הן בשגרה והן בזמן חירום. בימים טרופים אלה יש לדאוג לחוסן המגזר הציבורי ולשירות לאזרח. ההסתדרות תמשיך לפעול למען זכויות העובדים ותנאי העסקה הוגנים".