שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, הציג אתמול (שלישי) את תקציב המדינה לשנת 2025, במסגרתו צפויות מספר גזירות. חבר ועדת הכספים בכנסת ח"כ סימון מושיאשוילי (ש"ס) שוחח היום עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים.

בפתח הראיון אמר: "נכפתה עלינו שנה לא פשוטה ביטחונית, מה שהשליך רוחבית על הפן הכלכלי והמדינה. אנחנו כמובן מפלגה חברתית, וכל מה שאני אומר כרגע נאמר עם כוכבית, יוקר המחיה במדינה מטורף, אם זה בדיור, מחירי המזון הבסיסי, לא מותרות, זה גם פגיעה בקצבאות נכות, פגיעה בקצבאות כלליות למיניהן. זו פגיעה בשכבות הכי חלשות במדינה, אני שומע לא פעם ולא פעמיים שאנשים חושבים פעמיים אם להדליק מזגן בבית בימים החמים והלחים האלה. אז להקפיא קצבאות או את השכר במגזרים מסוימים - עוול נורא לשכבות החלשות".

לפיד לעג לגנץ על לחיצת היד לבן גביר - אבל שכח דבר אחד
"אולי טעות חייו": ההימור של נתניהו עלול להתפוצץ לו בפרצוף | האזינו

"בסופו של דבר החוסן החברתי שלנו נמדד בעניין הכלכלי, לאו דווקא בעניין הביטחוני", המשיך. "בן אדם שיש לו מה לשים בסנדוויץ' של הילד שהוא שולח בבוקר לגן, זה לא פחות חשוב משמירה בגבול.  לא נעבור על זה בסדר היום. על מלחמה משלמים אבל זה לא סוד שעל הכל משלמים על כדורים, פגז בטנק, על שעת טיסה משלמים אבל, יש דברים שעליהם לא נוותר. הפגיעה בקצבאות של השכבות החלשות זה משהו שלא יכול לעבור על סדר היום".

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

"חלק מהדברים כן הופתענו וחלק לא בדבריו של סמוטריץ', כי על מלחמה משלמים, וכל אחד יצטרך לשלם אבל לא ניתן יד לפגיעה באותן שכבות החלשות", הדגיש.

בסיום הראיון נשאל איך להקל על ישראל והשיב: "רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל - עברה לא מזמן, אנחנו צריכים תקופה לא קצרה לבחון אותה. לא פעם ולא פעמיים את החברות הגדולות, רשתות המזון, היבואנים הגדולים - הכוח אצלם לא מבוטל", "להערכתי אין מנוס שרה"מ, ולא שר האוצר, יצטרך להיכנס לעובי הקורה, כי זה עבר את  הרמה של שר האוצר".