מתקדמים יותר - חוסכים יותר: משרד האנרגיה והתשתיות ישקיע השנה 30 מיליון שקל כדי להאיץ את המעבר לאנרגיה מקיימת ברשויות המקומיות. בין היתר יוקצה התקציב לטובת התייעלות באנרגיה, קירוי סולארי, אגירה ומערכות לניהול אנרגיה.

כמו כן יושקו ברשויות מיזמים לעידוד משקי בית להקים מתקני אנרגיה מתחדשת ולסיוע למשקי בית הסובלים מעוני. חטיבת אנרגיה במשרד ממשיכה לקדם ייצור אנרגיה מתחדשת והפחתת פליטות בשותפות עם השלטון המקומי.

אם יש לך שמש, תשתמש בלוחות סולארים - אז למה זה לא קורה בישראל?
סטארט־אפ ישראלי יאיץ את המעבר של ישראל לאנרגיה מתחדשת

על פי קול קורא שהתפרסם, ישקיע המשרד בהחלפת מערכות תאורה ומיזוג אוויר ישנות ובזבזניות במערכות חדשות ויעילות. כמו כן יוקצו לרשויות הזוכות מענקים בגובה 350 אלף שקל עד 2.8 מיליון שקל, בהתאם לגודל הרשות ומאפיינים נוספים.

שר האנרגיה אלי כהן: "במשרד רואים ברשויות המקומיות גורם מרכזי לקידום היעדים הלאומיים שלנו לייצור אנרגיה מתחדשת, התייעלות באנרגיה והפחתת זיהום האוויר. ניתן דגש לרשויות הזקוקות במיוחד לסיוע ממשלתי. הקול הקורא יתרום לחוסן הכלכלי והאנרגטי של הרשויות והתושבים ויסייע לרשויות להקטין את ההוצאות שלהן על צריכת החשמל, להגדיל את ההכנסות באמצעות אנרגיה מתחדשת ואגירה ולשפר את איכות החיים של התושבים".