בכירים בחברת "רמי לוי" נחקרו היום (שלישי) תחת אזהרה במשרדי היחידה לחקירות הונאה במחוז ירושלים כחשודים בשימוש במידע מאובטח לצורך מעקב אחר עובדים בחברה. כמו כן חשודים הבכירים בשימוש שעשו בזכויות האיכון שהוקנו להם מכורח מעמדה של החברה לצורך איסוף פרטים על עובדים וגורמים שחיפשו ברעתם כביכול. במשטרה אישרו את דבר החקירה המתנהלת כנגד אותם בכירים בחברה ציבורית אולם סירבו להרחיב בנושא בשלב זה. 



לפני כחודשיים פרסם אחד העובדים ב"רמי לוי", אלקנה אלון, פוסט בפייסבוק שבו טען על שימוש לרעה שעושים בכירים בחברה בזכויות שהוקנו להם על פי חוק לצורך מעקב אחר עובדים תוך ביצוע פעולות איכון אחר מכשירי הטלפון של העובדים. עוד הוא טען כי בעלי עניין בחברה מפרים את חוק אבטחת המידע ועושים שימוש ככל העולה על רוחם במידע המאובטח לצרכים אישיים ועסקיים ובעיקר כדי לפעול כנגד עובדים בחברה שאינם חפצים בנוכחותם.



באותו מעמד הגיב רמי לוי כי מדובר בעובד שנגדו הוגשו תלונות במשטרה בגין איומים על ספקים ועבירות נוספות וכי אין ממש בטענותיו. אלא שכעת מסתבר שבטענותיו אכן נמצא חשד סביר לפחות על בסיס בדיקה שערכו במחוז ירושלים במשטרה ולאחריה נחקרו כאמור בכירים בחברה הציבורית תחת אזהרה. החקירה נמשכת ובימים הקרובים ייחקרו ככל הנראה בכירים נוספים.