מרגישים את הפגיעה: רווחי חברת כרטיסי האשראי מקס צנחו במהלך 2020 ב־57% ל־47 מיליון שקל, וההכנסות נשחקו ב־10% ל־1.23 מיליארד שקל. לדברי מנכ"ל מקסרון פאינרו, "הדוחות הכספיים הם ראי לשנת הקורונה".
עוד עולה מהנתונים כי הפסדי האשראי גדלו ב־25% עקב קשיים עם לקוחות פרטיים ובתי עסק.
מקס סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2020 עם הכנסות של 308 מיליון שקל - הנמוכות ב־11% לעומת הרבעון הרביעי של 2019. הפסד זה נגרם כאמור כתוצאה מהירידה בפעילות בכרטיסי האשראי בעקבות הגבלות הקורונה על הציבור. ההוצאות ירדו ברבעון זה ב־13% ל־287 מיליון שקל, והרווח הסתכם ב־15 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
משבר הקורונה הורגש בעיקר בירידה ברכישות ובנסיעות לחו"ל. הציבור הוציא יותר על מזון ופארמה, ופחות על פנאי, תרבות ובילויים. בהתאם לכך, גם הביקוש לאשראי ירד. תיק האשראי הצרכני ירד ב־4.6% ל־5.3 מיליארד שקל, והריבית הממוצעת על האשראי עמדה על 7.7%.
נתוני השימוש בכרטיסי האשראי של מקס מצביעים על המשך מגמת העלייה המואצת בצריכת אונליין. אם בסגר הראשון 62% מהמחזור נרשם באונליין, הרי שבסגר השני הנתון עלה ל־67%, ובסגר השלישי הוא אף הגיע ל־76%.
כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה בסוף 2020 על 2.8 מיליון - גידול של 3.6%. כמות הכרטיסים החוץ־בנקאיים גדלה ב־5.8% והגיעה ל־1.1 מיליון.
ההון העצמי הסתכם ב־1.35 מיליארד שקל, בהשוואה ל־1.50 מיליארד שקל בסוף שנת 2019. בפברואר 2020 חולק דיווידנד במזומן של 250 מיליון שקל.