אכזבה בשוק העבודה: הקמפיין לגיוס עובדים לתעשייה שהחל לפני כשבועיים באמצעות משרד הפרסום גיתם נכשל. הקמפיין, שנועד לעודד עובדים לחזור לתעשייה, שם קיימות 13,500 משרות פנויות, יצא לדרך לאחר ששר האוצר החליט לבטל את החל"ת לגילים 45+.
בעקבות ביטול החל"ת פורסם קמפיין בתקשורת וברשתות החברתיות שעלותו נאמדת במאות אלפי דולרים, ובאמצעותו קיוו בהנהלת התאחדות התעשיינים ליצור עבור האוכלוסייה הבוגרת - שתפסיק לקבל את התשלומים מהביטוח הלאומי – תמריץ לחזור לעבודה.
העובדים המבוקשים היום הם הנדסאים, מתכנתים, מלגזנים, מפעילי מכונות בקווי ייצור, רתחים ועוד. המפעלים שבהם קיים מחסור בולט בכוח אדם הם רב־בריח (הבעלים שמואל דונרשטיין אף הודיע על כך לשר האוצר) מפעל הרכיבים סימנטל ומפעל מולה הר.
אולם למרות המחסור בעובדים, ההיענות לקמפיין הייתה אפסית. נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר שוחח בנושא עם שר האוצר אביגדור ליברמן והציע להפעיל תוכנית ממוקדת למתן מענקי עידוד.
תומר הציע כי תוכנית זו תתווסף לתוכניות קיימות כמו קרן המדינה להכשרת עובדים והסבה מקצועית הנעשית באמצעות שירות התעסוקה. בשיחה עם "מעריב" סיפר תעשיין בכיר במשק כי אחת הסיבות למחסור בכוח אדם היא העובדה כי עובדים רבים שהיו בחל"ת במהלך תקופת הקורונה "התרגלו לעבוד בשחור ואין להם כיום תמריץ ממשי לחזור לעבוד", כפי שטען.