דירקטוריון שופרסל מינה לפני מספר חודשים, בהמלצת יו"ר הדירקטוריון הקודם יקי ודמני, את עופר בלוך למנכ"ל הרשת, למרות היעדר עומק וניסיון בתחום קמעונאות המזון. כך מודים היום בדירקטוריון שופרסל. הדברים נכתבו במכתב שימוע לפני הדחה שנשלח אתמול לבלוך. השימוע יתקיים היום. המכתב נשלח על ידי חברי הדירקטוריון מיכל קמיר (שהצביעה בעבר בעד המינוי), רון הדסי ושלמה זוהר (שצורפו לדירקטוריון בהמלצת היו"ר החדש איציק אברכהן).

המכתב נועד להוכיח באמצעות לוליינות משפטית ועסקית כיצד אותו דירקטוריון שמינה לפני חודשיים בלבד את בלוך לניהול שופרסל ואף קבע לו תנאי העסקה נדיבים נדרש כעת לנמק את פיטוריו, אולם הסיבה האמיתית להתנהלות זו היא חוסר רצונו של היו"ר החדש אברכהן לעבוד איתו. במכתב משתמשים הדירקטורים בכל סיבה אפשרית בניסיון לתרץ את פיטוריו של בלוך בשיקולים עסקיים, בניסיון להתחמק מתביעות אפשריות נגדם בעילה של רשלנות מקצועית.

עופר בלוך (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
עופר בלוך (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

עם מינויו למנכ"ל סוכם עם בלוך שימנה מנהל לפעילות הקמעונאית שישלים עבורו את חוסר הידע בתחום, אבל דבר זה לא נעשה ובלוך לא פעל בנושא. הדירקטורים טוענים שלו היו יודעים מראש שבלוך אינו מתכוון לשתף פעולה עם אברכהן ספק אם היו ממנים אותו למנכ"ל. בהמשך הם מדגישים ששופרסל נסוגה בתקופה האחרונה ולא הוצגו בפני הדירקטוריון תוכניות עסקיות מתאימות.

לסיום, במכתב נטען כי אף שהמינוי נראה בתחילה כנכון וראוי, הנסיבות השתנו, כמו גם דרישות התפקיד - בהתאם לשינוי, ובלוך אינו מסוגל להתמודד עם האתגרים החדשים. בתשובה למכתב טוען בלוך באמצעות עורכי דינו ממשרד גיורא ארדינסט כי התנהגות הדירקטוריון היא חסרת תום לב, פגומה ואינה הוגנת. "זה אינו שימוע אלא הליך ריק מתוכן שנועד לצאת ידי חובה בלבד", הוא טוען ותוקף את התנהגות חברי הדירקטוריון, שלדבריו טובת החברה אינה לנגד עיניהם.

מנכ''ל שופרסל, איציק אברכהן (צילום: סיוון פרג')
מנכ''ל שופרסל, איציק אברכהן (צילום: סיוון פרג')

זאת ועוד, דירקטוריון שופרסל מעוניין בהמלצת יו"ר הדירקטוריון אברכהן למנות לתפקיד המנכ"ל את אורי וטרמן, מנכ"ל רשת Be. על פי ההערכות, הליך הפיטורים יעלה לשופרסל יותר ממיליון שקל, בהנחה שהחברה והדירקטורים לא ייתבעו מעבר לכך.