"תעריף החשמל הריאלי אמור להיות גבוה ב־30% מרמתו הנוכחית. מבחינתנו, תעריף החשמל החל מ־1 בינואר 2023 יהיו גבוה ב־8.2%, כפי שהמליצה רשות החשמל. עדיין לא קיבלנו שום עדכון אחר". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר.

מקפיאים את עליות המחירים: התוכנית הכלכלית של נתניהו וסמוטריץ'
התוכנית הכלכלית של נתניהו היא ניסיון להסיח את תשומת הלב מהמחאה | יהודה שרוני

לדבריו, "גם העלאת התעריף הנוכחית אינה מספיקה לכיסוי הגירעון, שנאמד ב־2022 בלבד ב־3.6 מיליארד שקל. את העלויות העודפות פורסים מחדש על פני השנים, וכולנו נצטרך לשלם את זה בעתיד. אנחנו מממנים את הגירעון בהנפקות". שפיגלר תומך ברעיון לביטול המע"מ על החשמל: "אני בעד כל החלטה שתתקבל שתאפשר לכל תושב בישראל לצרוך חשמל במחיר הגיוני, ובלבד שזה לא יבוא על חשבון חברת החשמל ושהיא לא תיכנס לגירעון תפעולי. במקרה כזה, בסוף לא יהיה מי שייצר חשמל".

מנכ"ל חברת החשמל מתרעם בלשון המעטה על הקנס בגובה 900 אלף שקל שהטילה רשות ני"ע על החברה בגין אי־מינוי יושב ראש דירקטוריון. "ברור שאני לא מסכים לקנס, כי זה לא הגיוני והזוי. מדברים על כך שאין אחריות בלי סמכות. אז איך אני יכול לשאת בתוצאה של מעשה שאינו בסמכותי? המצב שבו לא מונה יו"ר אינו מחדל של חברת החשמל אלא בגלל שסמכות המינוי נתונה בידי השרים. לא נשלם את הקנס ובקרוב נגיש עתירה כנגד הקנס. ניעזר בכל הפרוטוקולים שעומדים לרשותנו כדי שלא נשלם, לא בגלל גובה הקנס אלא כעיקרון".

מנכ"ל חברת החשמל מבשר על מהפכת המונים החכמים, שתגדיל את התחרות ותאפשר לצרכנים לעבור לספקי חשמל פרטיים: "יזמי אתרי הבנייה החדשים כבר מחויבים בהתקנת מונים חכמים, והמדובר ב־70־80 אלף מונים בשנה. כיום פועלים 232 אלף מונים (מהם 200 אלף בבתים פרטיים) וקצב ההתקנה יגיע עד סוף 2023 ל־450 אלף".

הראיון המלא עם מנכ"ל חברת החשמל מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"