המסחר בבורסות לניירות ערך בתל אביב ננעלו היום (ראשון) בירידות שערים חדות, זאת לאור פגישת רה"מ נתניהו עם בכירי הכלכלנים במשק. מדד תל אביב 35 ירד ב-2% ומדד תל אביב 125 ירד ב-2.14%. כמו כן, מניות הבנקים צנחו משמעותית, כך שמניית דיסקונט ירדה ב-4.8%, מזרחי טפחות איבד 4.7%, מניות לאומי ובינלאומי רשמו ירידות חדות של 4.4% ופועלים ירד ב-3.7%.

שום טיעון לא יעזור: הרפורמה המשפטית הולכת לפגוע בכלכלה | יהודה שרוני
כלכלן בכיר מעריך: האם להחלטת פאפאיה גלובל תהיינה השלכות כלכליות?

כאמור, גורמים שהיו בפגישה בין נתניהו והכלכלנים אמרו שהאווירה היתה "קשה" וכי המשתתפים הביעו תרעומת גדולה על הרפורמה והשלכותיה הכלכליות. בפגישה נכחו שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל ומקורב לנתניהו, מנכ"לי בנק דיסקונט ופועלים, ויו"ר דירקטוריון בנק לאומי, מנכ"ל קרן פיטנגו חמי פרס ובנו של הנשיא לשעבר. כמו כן, בפגישה נכח גם שר הכלכלה ניר ברקת.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נעילת מדד תל אביב 35 ליום 29.1.23 (צילום: צילום מסך אתר הבורסה)
נעילת מדד תל אביב 35 ליום 29.1.23 (צילום: צילום מסך אתר הבורסה)

מנכ"ל בנק דיסקונט אורי לוין אמר לנתניהו: "אי אפשר להתעלם מכל אנשי הכלכלה שמביעים חשש כל כך גדול מהמהלכים ולכן אתה חייב לעצור מיד ולקדם שינויים רק בזהירות ובהסכמה רחבה. אולי אנחנו טועים ואתה צודק אבל מחיר הטעות שלך יכול להיות פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובכלכלה". מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר הוסיף כי הוא "מזהה משיכה של כספים והשקעות מחו"ל, אבל עדיין לא דרמטית".