הרפורמה המשפטית: כחלק מהמאבק נגד הרפורמה המשפטית אותה מקדם שר המשפטים יריב לוין, בכירים לשעבר בשירות הציבורי שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. בין השאר, הם טענו במכתב כי הרפורמה תוביל ל"נזק חסר תקים לכלכלה הישראלית". 

לפיד מתנגד לפשרות: "אלה עבריינים שמנסים לכופף את הדמוקרטיה"
דוד ביטן: "צריך לרכך את הרפורמה המשפטית במידה מסוימת"  

שאול מרידור, אחד החותמים על המכתב ולשעבר ראש אגף התקציבים באוצר וכיום סמנכ"ל 'לייטריקס', שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לתוכנו: "מה שמייחד אותו זה הרבה מאוד מנכ"לים בשירות הציבורי, רובם עבדו תחת נתניהו בממשלות השונות. אנחנו מכירים את השירות הציבורי טוב מאוד, את האיזונים והבלמים, והקריאה פה היא באמת התרעה חמורה בפני התהום הזו שכולנו דוהרים לתוכו בגלל הפיכה שרוצים לעשות מהר מהר, לשנות את הכללים, ולקבל שלטון בלי איזונים ובלי בלמים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"זה נורא קל לנסות לצייר עדתי, ימין או שמאל, אני לא יודע אם אתם מכירים את המקצוע הזה של מנכ"לים, כלכלנים, אני לא מכיר אדם בעל שם שמוכן להגיד שהרפורמה הזו טובה. מי שמכיר את אגף תקציבים יודע שאנחנו מאמינים שבכל מערכת ציבורית צריך לקדם רפורמות ולשנות", ציין.

עם זאת, תקף את הממשלה והבהיר: "מה שמקדמים פה זו הפיכה, לא רפורמה. זו גם הדרך, בעיקר המהות של הפרה מוחלטת של כל האיזונים והבלמים שיש על שלטון. זה נראה נורא מלמעלה, אבל בסוף צריך לזכור, לא משנה אם אתה ימין או שמאל, להיות אזרח מול שלטון שיש לו המון כוח ביד יכול להיות דבר מאוד מסוכן".  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

הוא העביר מסר תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם הייתי יכול לחזור בזמן הייתי לוקח את נתניהו של השנים שאני הכרתי ואומר לו 'לך תדבר עם נתניהו הזה'. הוא היה נכנס בו, היה מתבייש בדרך שבה הוא מתנהג".

לסיום, אמר: "בסוף אני מאמין שהציבור, מחאה ציבורית, וההתרעות, גם שלנו וגם של גופים בינלאומיים, יחדרו את שריון המהירות וההפיכה של הממשלה. אם זה לא יקרה אני מאוד מוטרד ממה שיקרה לחברה הישראלית, לדמוקרטיה שלנו וגם למשק הישראלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm