בנק ההשקעות HSBC פרסם היום (שני) דוח בו התייחס לרפורמה שמתוכננת במערכת המשפט בישראל והזהיר כי יישום התוכנית עלולה לגרום להחלשת ערכו של השקל.

שום טיעון לא יעזור: הרפורמה המשפטית הולכת לפגוע בכלכלה | שרוני
"פגיעה שתשתרש לאזרחים": כך הרפורמה המשפטית עלולה להשפיע על הכיס שלכם

"תכניות הממשלה בישראל והסיכונים הגיאופוליטיים הובילו ליציאת כספים מישראל, השקל צפוי להמשיך להתחזק ומומלץ על ידי הבנק", נמסר מבנק HSBC, "עם זאת, יודגש כי האפשרות של החלשת האיזונים והבלמים בישראל עלולה להחליש את המטבע".

התראה זו מגיעה לאחר שורת אזהרות מפי כלכלנים בכירים במשק, שכן בסוף השבוע האחרון הצטרפו כלכלנים נוספים ומנכ"לים לשעבר בשירות הציבורי לעצומה נגד מהלכי הממשלה, ושלחו אליה מכתב בו הזהירו מפני הרפורמה המשפטית. בין החותמים על המכתב: כלכלן בכיר שחזה את המשבר את הכלכלי ב-2008, נשיא אוניברסיטת בן גוריון, יו"ר ועדת הכלכלה, רקטור בן גוריון, נשיא מכללת ספיר, מנכ"ל הרשות להגנת הפרטיות לשעבר ומנכ"ל משרד הפנים לשעבר.

נתניהו בתגובה לרפורמה המשפטית, צילום: דוברות הליכוד

בתוך כך, לפני שבוע וחצי קיים רה"מ נתניהו פגישה עם מנכ"לי הבנקים הגדולים בישראל, בו הם הביעו תרעומת גדולה על הרפורמה והשלכותיה הכלכליות. מנכ"ל בנק דיסקונט אורי לוין אמר לנתניהו: "אי אפשר להתעלם מכל אנשי הכלכלה שמביעים חשש כל כך גדול מהמהלכים ולכן אתה חייב לעצור מיד ולקדם שינויים רק בזהירות ובהסכמה רחבה. אולי אנחנו טועים ואתה צודק אבל מחיר הטעות שלך יכול להיות פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובכלכלה".