חברת שופרסל ואיש העסקים עמית זאב חתמו בסוף השבוע על הסכם להשקת ענקית הקמעונאות ההולנדית SPAR בישראל. זו יריית הפתיחה לקראת כניסת הרשת לישראל.

לפי ההסכם, תוקם חברה שתנוהל על ידי עמית זאב, כש־19.9% ממניותיה יוחזקו על ידי שופרסל ו־80.1% על ידי זאב עצמו. לחברה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR, וכן לייבוא ולשיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל. שופרסל תעמיד לחברה 28 מיליון שקל, חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים.

רשת SPAR מציעה כיום למעלה מ־10,000 מוצרים המשווקים ב־48 מדינות. החברה תפעל לפתיחת חנויות SPAR ותספק לשופרסל את מוצריה. לשופרסל תהיה הזכות לרכוש מהחברה המשותפת את המוצרים הנושאים את המותג SPAR. ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אך אינו מונע תחרות. ואכן, עמית זאב מתכוון בהמשך לפתח רשת קמעונאות עצמאית שתתמחה במוצרי החברה ההולנדית.

אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל: "ההסכם מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחיה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים".

עמית זאב: "זו אבן דרך משמעותית בהגעתה של SPAR לישראל, שתביא עמה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים שיאפשרו תחרות על הצרכן הישראלי".