חברת הסטארט-אפ הישראלית Technologies  CropX, מובילה עולמית בפתרונות לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות (Farm Management System - FMS), הודיעה על השלמת סבב גיוס הון שלישי של 30 מיליון דולר. את הסבב הובילו זרוע ההון סיכון של Aliaxis, יצרנית עולמית של תשתית להובלת מים, וקרן האימפקט בתחום האקלים Edaphon, המנוהלות שתיהן מבריסל שבבלגיה. משקיעים נוספים בסבב כללו את Reinke Irrigation, NTT Finance, OurCrowd, Finistere Ventures, Victrix ויאיר שמיר.

CropX תשתמש בהון החדש בכדי לבסס את שני עמודי התווך של צמיחת החברה: המשך השיווק ופיתוח של מערכת ה-FMS ורכישה של חברות שמשלימות את הטכנולוגיות של CropX ומרחיבה את השווקים שבהם היא פועלת.

המערכת של CropX משלבת בין נתונים בזמן אמת מהשטח לבין ידע ארגונומי בכדי לתמוך בניהול שטחים חקלאיים באמצעות אופטימיזציה של התשומות ושיפור הפרודוקטיביות. החברה, שהוקמה בשנת 2015, מציעה פתרון המשלב תוכנה וחומרה ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-60 מדינות. הפתרון מסייע לחקלאים להגדיל יבול תוך חיסכון משמעותי במשאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כוח אדם. המערכת של CropX תומכת באופן מלא ב-75 סוגים שונים של יבולים, משלבת נתונים מהקרקע, מהצמח ומהשמיים ומספקת כלים לקבלת החלטות ותכנון – המוצעים כולם באמצעות אפליקציה ידידותית.

ההודעה על סבב הגיוס מגיעה זמן קצר לאחר רכישת Tule Technologies, חברת חקלאות מדייקת מקליפורניה המתמחה בפתרונות לניהול השקיה, שהיא הרכישה הרביעית של CropX בתוך שלוש שנים. שלושת הרכישות שקדמו לרכישת Tule הן CropMetrics מנברסקה ו-ReGen מניו זילנד שנרכשו בשנת 2020, ו-Dacom Farm Intelligence מהולנד, שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים, ונרכשה בשנת 2021.

CropX מעסיקה צוות של יותר מ-100 עובדים בארבע יבשות שונות ברחבי העולם: 30 בישראל, וכ-70 בשאר העולם לרבות ארה"ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד. החברה מתכוונת לגייס עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הצמיחה שלה.

תומר צח, מנכ"ל CropX, מסר: "העובדה שהשלמנו את סבב הגיוס בתקופה כל כך מאתגרת של גיוס הון היא הבעת אמון של המשקיעים בדרך של CropX שממשיכה לצמוח ולייצר ערך ללקוחותיה ולבעלי המניות שלה. אנחנו גאים להיות בין החברות המובילות בתחום המיזוגים והרכישות בענף האגטק, בזכות יכולתנו להביא פתרון מלא, רב-עוצמה ופשוט לחוות ולעסקים חקלאיים".

אריק אולסן, מנכ"ל Aliaxis, אמר: "ניהול מים בר קיימא עומד בלב העשייה שלנו ב-Aliaxis. החטיבה שעוסקת בכך, Aliaxis Next, נוצרה בכדי לבחור, לטפח ולהצמיח סטארט-אפים בתחום ניהול המים. CropX היא החברה הטובה מסוגה בתחום של מערכות השקיה חכמות לחקלאות ואנחנו נרגשים לחזק את השותפות בינינו בכדי לאפשר לחקלאים לחסוך מים ובו בזמן לשפר באופן בר קיימא את יעילות הגידולים ואת ייצור המזון".