"מה שקורה היום בהחלט מדאיג. לא יודע אם הייתי ממליץ לחברה פרטית לרשום את מניותיה למסחר בבורסה בישראל, וכך נהגתי לגבי צ'ק פוינט", כך אמר אתמול (רביעי) גיל שויד, הנשיא והבעלים של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, עם פרסום הדוחות לרבעון השני, תוך התייחסות לרפורמה המשפטית.

"קריאת השכמה": מנכ"ל הבורסה במסר לראש הממשלה נתניהו
"חורבן נוראי": בהייטק חוששים לאחר אזהרת מוד'יס

מניות צ'ק פוינט נסחרות בנאסד"ק בשווי של 15 מיליארד דולר, והיא נחשבת לאחת החברות הישראליות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר. היא, כמו מניות ישראליות אחרות, דורכות במקום ביחס לביצועי המדדים המובילים בארה"ב. "אני שומע הרבה דברים מחברות אחרות, בטח מחברות פרטיות שמנסות לגייס כסף וזה לא פשוט. אצלנו לא ראיתי את זה עד היום וגם לא שאלו אותנו הרבה, אבל אני צופה שישאלו יותר על המצב. בינתיים המניה יציבה ואני מקווה שזה יימשך", הוסיף שויד.

"אנחנו מרכז הסייבר השני בגודלו אחרי ארה"ב, וצריכים להיאבק כדי לשמור על זה ככה. בחצי השנה האחרונה יש ירידה בהשקעות בישראל יותר מאשר בעולם. המדינה צריכה לאפשר סביבה שבה התעשייה תוכל לדאוג לעצמה".

על הדוח של חברת דירוג האשראי מודי'ס הגיב נשיא צ'ק פוינט: "זה בהחלט צריך להדאיג אותנו. כשיש המלצה שלילית זה לא טוב למשק. אני שומע על הרבה חברות פרטיות שמתקשות לגייס, וצופה שבעלי המניות יתחילו לשאול אותנו על המצב".

צ'ק פוינט סיימה את הרבעון השני ברווח חשבונאי של 202 מיליון דולר - גידול של 16%. הרווח עולה על ציפיות האנליסטים. צ'ק פוינט היא אחת החברות הראשונות המפרסמת את הדוחות לרבעון השני של 2023. הגידול ברווח מוסבר בגידול של 3% בהכנסות שהסתכמו ב־589 מיליון, ועלייה בהכנסות המימון בזכות עליית הריבית. הרווח למניה צמח ב־22% ל־2 דולר למניה בזכות רכישה עצמית של מניות, שבמסגרתה נרכשו מניות בהיקף של 325 מיליון דולר.

לחברת יתרת מזומנים זמינה בהיקף 3.5 מיליארד דולר. היקף החוזים של החברה, שעדיין לא הוכרו כמכירות, גדל ב־7% ל־1.77 מיליארד דולר. מדובר בירידה יחסית בקצב הגידול בשל צמצום הסכמי הרכישה בתחום אבטחת המידע על ידי מנהלי הרכש.

בנושא התקפות הסייבר ציין שויד שבישראל יש זינוק של 125% במספר ההתקפות, ואחד מכל 18 ארגונים הותקף. "אנחנו תחת מלחמת סייבר יומיומית עם ארגונים איראניים, שחלקם עושים זאת רק על רקע אידיאולוגי כדי לפגוע בישראל, וחלקם משלבים גם מוטיבציה פיננסית".