רשת רמי לוי שיווק השקמה החלה בימים אלה למכור במותג הפרטי צנצנות דבש פרחי בר במחיר של 15.9 שקל לצנצנת של 900 גרם. מחיר הדבש עומד על כשליש ממכירה של צנצנת דבש המשווקת על ידי יד מרדכי (שבבעלות שטראוס).
בשלב הראשון הוא ייבא 150 טונות של דבש (בשלוש פעימות) מתוצרת חברת Regina, הנחשבת לאחת מיצרניות הדבש הגדולות ביוון (הוקמה בשנת 1958). כמות היבוא נקבעה על פי מכרז משרד החקלאות. 150 טונות של דבש מאפשרים את מכירתן של 170 אלף צנצנות במשקל 900 גרם לצנצנת. המהלך אושר על ידי משרד החקלאות, זאת למרות הפגיעה בחקלאות הישראלית ואולי בשרשרת המזון.
המחיר הנוכחי לצנצנת דבש תואם את המחיר לק"ג דבש מיובא, העומד על 18 שקל. יש לציין שזה המחיר שבו יצרני הדבש מוכרים את תוצרתם לרשתות השיווק. רמי לוי, שהינו הבעלים של רשת שיווק גדולה, חוסך לעצמו את פערי השיווק ויכול למכור את הדבש במחיר מוזל ועוד להרוויח.
נזכיר שאיש העסקים החל לאחרונה ביבוא של חלב מפולין, ועוד קודם לכן ייבא עופות, יין ועגבניות מטורקיה.
רמי לוי: "כחלק מהמדיניות של הרשת למכור לצרכן את סל הקניות הזול במדינה, החלטנו להיכנס גם ליבוא דבש כדי להיטיב עם הצרכן לקראת ראש השנה".