חברת המים הלאומית מקורות תשקיע מאות מיליוני שקלים בהכפלת כושר ההולכה של המים ליישובי דרום המדינה ועוטף עזה – בסיור שערכו אתמול (ג') בין יישובי דרום הארץ דיווחה חברת המים הלאומית לשר האנרגיה והתשתיות הלאומיות אלי כהן והשר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם, שבשבועות האחרונים אושרה במוסדות המדינה תוכנית התשתית הלאומית החדשה (תת"ל 138) שתגדיל את כושר הולכת המים לתושבי וחקלאי הדרום מכמות של כ-160-170 מיליון קוב לשנה ועד לכמות של כ-360-370 מיליון קוב בשנה, תוספת של כ-200 מיליון קוב בשנה. 

התכנית החדשה שאושרה תכלול הקמה של שלושה קווי מים גדולי קוטר ("100 כל אחד) להולכת מים שפירים ("מי שתיה") ומי שפד"ן (קולחין ממוחזרים) אל הנגב המערבי, וכן הסדרה של מתקני המים לאורך התוואי, וכל זאת לאורך 30 ק"מ. במקורות מציינים שמדובר באחת מתוכניות הפיתוח הגדולות שנרשמו בשנים האחרונות בתחום תשתיות המים לאזור הדרום. שרי הממשלה ברכו על התכנית והודיעו שמשרדיהם יקדמו בהקדם את מתן האישורים והתוכניות במטרה להביא את תוספת המים לאזור הדרום מוקדם ככל שניתן. 

בסיור שנערך אתמול באזורי הפיתוח בדרום השתתפו מנכ"ל מקורות עמית לנג, המשנה למנכל וסמנכ"ל האספקה דני סופר, סמנכ"ל הפיתוח אייל בן דוד ובכירי החברה, כמו גם מנהל רשות המים יחזקאל ליפשיץ וצוותו הציגו בכירי חברת מקורות את הפרויקטים השונים וההתקדמות הצפויה באבני הדרך לאספקת המים המתוכננת לשנים הקרובות. לטענת מקורות תכוניות הפיתוח שאושרו צפויות לצאת לדרך בהשקעה שנאמדת בעד 750 שקל ועד להשלמתן עד שנת 2030. 

 בחברת מקורות מסבירים שאישור התכנית תענה להגדרת צרכי המים לחקלאות בנגב כפי שהוגדרו בתכניות משרדי הממשלה, ויישומה יאפשר את תוספת המים הנדרשת עד שנת 2050, עם חשיבות מכרעת להליכי שיקום הנגב המערבי והעוטף. מנכ"ל מקורות עמית לנג חידד שהגדלת אספקת המים לדרום היא משימה לאומית שכוללת את שיקום הדרום כמו גם מתן מענה לביקוש הגדל למים בתחומי החקלאות והפיתוח העירוני. 

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן סיכם את הסיור באומרו ש"הגעתי היום לסיור יחד עם חברי השר דודי אמסלם, כדי לעקוב אחר התקדמות התוכניות שאישרנו, שיתרמו לשיקום חבל תקומה ולהפרחת הנגב. מים הם חיים, ואנו מקימים צינור שיכפיל את כמות המים שתזרום לדרום, וכך יסייע לחקלאים ויביא לפיתוח החקלאות באזור. אני מודה לחברת מקורות שפעלה לקדם את התכנית. נמשיך לפעול למען חבל תקומה"

השר דודי אמסלם, הממונה על החברות הממשלתיות, הדגיש את חשיבות סקטור המים להתפתחות המדינה, ואמר ש"אני עוקב ומלווה את הנושא מזה כעשור, ומכיר את ההתפתחות המרשימה שלו. אני מאמין שניתן להאיץ את עבודות הפיתוח, שכן מים הם משאב חיוני למדינה. משרדי הממשלה, ואני בראשם, נפעל לקדם את תוכניות הפיתוח והאישורים הנדרשים, על מנת לספק מים לחקלאים וליישובי הדרום במהירות האפשרית