זה התחיל כהבטחה גדולה - רשת בתי קפה ומרכולים בחמישה שקלים. לפני ארבע שנים השיק אבי כץ את קופיקס ועשה מהפכה צרכנית בישראל, לא פחות. כץ דיבר אז על רווחים גדולים של מאות אלפי שקלים בחודש, אלא שהחישובים שלו לא ממש עבדו בשטח, ואז, בניגוד להבטחות - המחירים עלו. בסוף השבוע האחרון דיווחה הרשת שהיא עברה הפסדים ויותר ויותר זכיינים נוטשים, כך דווח בכתבה שעסקה בנושא ב"תוכנית הכלכלית" שמשודרת בערוץ 12 של קשת.
בקופיקס מבינים שנדרש שינוי מהותי. כרגע הם שוקלים להוריד את מחיר חלק מהמוצרים לחמישה שקלים, וחלק להעלות לשבעה עד תשעה שקלים למוצר.
אבי זיתן, מומחה שיווק סיפר בתוכנית: "הצרכן הישראלי החדש אומר שחמישה שקלים קפה זה נחמד, אבל זה כבר פחות מרגש אותו. פחות מרגש רק המחיר הזול, כי אנחנו רוצים גם חוויה, אנחנו רוצים גם איכות, יש כנראה פקטורים נוספים שקופיקס פחות מספקת היום, ולכן המעמד שלה נפגע. אנחנו רואים איך לאט לאט היא הולכת ומאבדת את הכוח שלה"
עכשיו נותר לראות עד כמה המודל ישתנה ואם קופיקס תהפוך מבשורה צרכנית לכישלון מסחרי.