הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-1.71 מיליארד דולר, לעומת 366 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר מדובר בעלייה של 366%, או רווח מדולל למניה בסך 14.17 דולר. הרווח הנקי לשנת 2021 הסתכם בכ-4.65 מיליארד דולר, לעומת כ-524 מיליון דולר בשנת 2020. זאת, עלייה של 787%, או רווח מדולל למניה בסך 39.02 דולר.
כמו כן, הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון הרביעי הסתכם בכ-2.12 מיליארד דולר, עלייה של 382% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) בשנת 2021 הסתכם ב-5.82 מיליארד דולר, זינוק של 706% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכם בכ-3.47 מיליארד דולר, עלייה של 155% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, מחזור ההכנסות בשנת 2021 הסתכם בכ-10.73 מיליארד דולר, עלייה של 169% מהשנה הקודמת.
צים הובילה 858 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי, עלייה של 7% לעומת תקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2021, הובילה צים 3,481 אלף מכולות (TEU), עלייה של 23% מהשנה הקודמת, משמעותית יותר מהממוצע בענף. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 3,630 דולר, עלייה של 139% מהתקופה המקבילה אשתקד.
החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-2.04 מיליארד דולר, או 17.00 דולר למניה, סכום המייצג 50% מהרווח הנקי לשנת 2021 על בסיס מצטבר, לרבות חלוקת ביניים רבעונית שכבר בוצעה על חשבון תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2021. הדיבידנד ישולם ב-4 באפריל 2022 ולמחזיקי מניות החברה ב-23 במרץ 2022.
במהלך 2021 ולאחר תום השנה, התקשרה החברה במספר הסכמים לחכירה של 36 אוניות חדשות, אשר 28 מתוכן הן אוניות "ירוקות", המונעות בגז טבעי (LNG). האוניות צפויות להימסר לצים במהלך השנים 2023 ו-2024.
יאיר סרוסי, יו"ר הדירקטוריון, אמר: "2021 היתה שנה של שינוי עמוק עבור צים. נקטנו צעדים חשובים לחיזוק החברה, לאפשר צמיחה יציבה לטווח ארוך והשאת ערך עבור בעלי המניות שלנו. אנו ממשיכים להתמקד בהשגת ביצועים חזקים ושמירה על גמישות בשנת 2022 והלאה".
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר עוד: "הגמישות של צים והאסטרטגיות היזומות שנקטנו איפשרו לנו להשיא ערך משמעותי לבעלי המניות במהלך תקופה שלוותה באתגרים ייחודיים וחסרי תקדים. אחרי רבעון נוסף של ביצועים פיננסיים יוצאים מן הכלל, אנו מדווחים על תוצאות שיא לשנת 2021 בהכנסות, ב-EBITDA מתואם, ברווח נקי ובתזרים מזומנים מפעילות שוטפת, תוך שאנו ממשיכים להציג שולי רווח מהמובילים בתעשייה. סיימנו את השנה עם יתרות מזומנים והשקעות העולות על סך החוב שלנו ותוך הפגנת גמישות פיננסית איתנה".
לדבריו, "ניצלנו את היקף המזומנים המשמעותי שייצרנו בשנת 2021, על מנת להשקיע משאבים בתמיכה בלקוחותינו באופן העולה בקנה אחד עם שאיפתנו לתת את השירות הטוב ביותר בענף. ביצענו השקעות ניכרות ברכש מכולות, על מנת לשפר את תנועת המטען של לקוחותינו, זאת בנוסף לכך שהרחבנו מאד את הצי התפעולי שלנו והשקנו 17 קווי סחר חדשים מאז יוני 2020, כך שהגידול בהיקף המטען שצים הובילה בשנת 2021 לעומת 2020 היה בשיעור גבוה פי שלושה מהצמיחה בענף.
גורמים בחברה אמרו כי בעל השליטה עידן עופר, האמין בצים לכל אורך הדרך, גם כאשר אף אחד לא האמין בה, כשהחברה עמדה בפני חדלות פרעון. "לעידן היה ברור שהוא יגרום לצים להצליח וראה את הפוטנציאל האדיר הטמון בחברה". עופר אמר בעקבות הדו"ח: "אני גאה בהצלחה וברווחיה של צים, ואני לא פחות גאה על כך שהציבור בישראל כולו יהנה מהצלחתה של צים, דרך תשלום המיסים המגיעים על רווחיה".
"אנחנו נפגעים מהנמלים בישראל וסובלים מרמת שירות נמוכה. ישנן חברות ספנות זרות שהחליטו לא לפקוד את ישראל, אבל אנחנו ממשיכים לשרת את עם ישראל", אומר ל"מעריב" מנכ"ל צים אלי גליקמן.
לדבריו, המלחמה באוקראינה פגעה בצורה זניחה בצים, למעט עליית מחירי הדלק. "הפסקנו את הסחר לרוסיה ואוקריאנה ואין לנו אוניות שמעוכבות בגלל האירועים, הוא הסביר.
גליקמן מעריך, לאחר רווחי השיא, שב-2022 יהיה מאתגר לשמור על הרווחיות הגבוהה וזה היעד שהוצב. "מחיר הדלק עלה פי-3, חכירת האוניות זינקה פי-5 ויותר ואנו עובדים עם אוניות חכורות ונוצר עומס אדיר על נמלים, שגורם לאיחורים", הוא מסביר – "אבל מצד שני, מחירי המכולות הם בתקופת שיא, שמפצה. אם מחירי הובלת המכולות יירדו – זה עלול לשנות".