חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) פרסמה הבוקר (רביעי) כי הוצאות הישראלים בארנקים הדיגיטליים קפצו בשיעור של כמעט פי 50 בתוך שנה בלבד. על פי הנתונים הקיימים, במהלך חודש מרץ 2022 ההוצאות בארנקים דיגיטליים הגיעו ל-876.62 מיליון שקלים, למעלה מ-5.7% מסך ההוצאות הפיזיות.
עוד עלה מהנתונים כי ההבדל בין הוצאות חודש מרץ להוצאות בחודש פברואר עלו ב-27.6%, כאשר בפברואר הסכום הכולל עמד על 686.93 מיליוני שקלים.
באפריל 2021, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי של אפל לישראל עמדה ההוצאה החודשים על סכום של 18.11 מיליון שקלים. הגידול בהוצאות בארנקים דיגיטליים במהלך מרץ היה גדול יותר מאשר הגידול בהוצאות בעסקאות פיסיות שצמחו בחודש שעבר בהיקף של 16.9% לעומת פברואר 2022. סך ההוצאות בעסקאות פיסיות עמד על סכום של 15.364 מיליארד שקלים, כך שההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו 5.7% מסך ההוצאות בעסקאות הפיסיות במרץ 2022.
על פי נתוני שב"א, נמשך במרץ הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. 66.4% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV. ההוצאות במרץ הסתכמו ב-24.736 מיליארד שקלים מתוך סך הוצאות של 37.286 מיליארד שקלים. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקלים, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד שקלים והיוו בסה"כ 25.4% מסך ההוצאות בחודש. עוד עולה מנתוני שב"א כי 75.4% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך מרץ היו עסקאות חכמות, מדובר על עליה של 2% לעומת הנתון בפברואר במהלכו 73.9% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל היו חכמות.
מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב: ״ההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות ארנקים דיגיטליים מזנקות בקצב משמעותי יותר מכל עלייה אחרת בתחום כרטיסי האשראי והתשלומים המתקדמים. הסיבה לכך היא חוויית השימוש והנוחות לביצוע העסקה. אנו צופים שהשימוש בארנקים דיגיטליים ימשיך לצמוח גם בחודשים הקרובים״.