מספר תלונות הלקוחות כנגד בנק מזרחי טפחות ביחס לגודלו במערכת הבנקאית היה הנמוך ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים - כך עולה מסקירת פניות הציבור של הפיקוח לשנת 2021, שפורסמה אתמול.
לפי נתוני הפיקוח, מספר התלונות כנגד בנק מזרחי (3,445 תלונות) היה הנמוך ביותר, וביחס לנתח השוק שלו במערכת הבנקאית (15.4%) גם יחס התלונות היה הנמוך ביותר ועמד על 0.55%. מנגד, כנגד בנק הפועלים הוגשו 15,941 תלונות. ביחס לחלקו במערכת (27.5%), שיעור התלונות היה הגבוה ביותר ועמד על 1.42%, ומדובר בפער ניכר לעומת הבנק השני (לאומי). ב־2021 ניתן מענה ל־36,600 תלונות ובקשות לקבלת מידע בנושא צרכנות, מהן 4,350 הועברו לטיפולן הישיר של נציבויות תלונות הציבור בבנקים להליך בירור.
9.4 מיליון שקל הוחזרו ללקוחות בשנת 2021 במסגרת טיפול בתלונות פרטניות. 26% מהפניות קיבלו סעד. 21% מהתלונות נמצאו מוצדקות ו־74.6% טופלו תוך 30 יום. ארבעה עיצומים כספיים צרכניים הוטלו על תאגידים בנקאיים בעקבות הפרה של הוראות צרכניות.
המפקח על הבנקים יאיר אבידן אמר: "הציפייה היא שהבנקים יקדמו פעילות שמחזקת את הטמעתה של תרבות ההוגנות ואת ביסוסה של תפיסת 'הלקוח במרכז'. מתן שירות ומענה הולם ללקוחות הוא נדבך מרכזי בתפיסה זו".