במסגרת ההגרלה שתפתח להרשמה ביום שני הקרוב, יוגרלו 4,633 יחידות דיור ב 19 יישובים ברחבי הארץ, בין היתר ב: מגדל העמק, בני עייש, אלעד, ראשון לציון, דימונה, קריית גת ועוד. לראשונה בהגרלת דירה בהנחה יוגרלו דירות באכסאל, אפרתה, בת ים, דיר אל-אסד וצור הדסה.

כמו כן, בהגרלה הקרובה תכנס לתוקף החלטת מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ותינתן עדיפות של 20% למשרתי מילואים פעילים. כפי שהיה בהגרלות קודמות, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו. נדגיש כי אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה במהלך ימי ההרשמה.

האפשרות להנפיק אישורי זכאות פתוחה כעת ותיסגר ביום שני ה-17.6.2024, יא' סיוון התשפ"ד. לאחר מכן לא יהיה ניתן להנפיק אישורים עד לסגירת ההרשמה להגרלה ביום שני 8.7.2024 ב' תמוז התשפ״ד.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: ״מיד לאחר ל"ג בעומר נפתח את ההרשמה להגרלה החדשה של 'דירה בהנחה'. ובפעם הראשונה בביצוע ההגרלה תינתן עדיפות של 20%  לחיילי מילואים, החלטה שיזמתי והבאתי לאישור מועצת רמ״י. בהגרלה הקרובה מוצעות דירות בכל רחבי הארץ לדוגמא בירושלים, ת"א, מגדל העמק, דימונה, בת ים, אלעד, רכסים בית שאן ועוד. בהמשך השנה יהיו עוד אלפי דירות נוספות בהגרלה״. 

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "רכישה של בית ראשון מספקת יציבות וביטחון, שאנו מקדמים עבור כל אזרחי ישראל במגוון דרכים וסביבות שונות כל העת, ועתה גם עם דגש מיוחד על משרתי המילואים. הרחבת הערים בהן יוצעו הדירות גם נועדה לייצר פתרונות מתאימים למגוון אוכלוסיות ולהגביר את החוסן הציבורי. אני קורא לכל הזכאים להירשם להגרלה ולממש את זכאותם". 

ינקי קוינט, מנהל רמ"י: "ממשיכים בתוכניות ההנחה ומגוון ההטבות בפתרונות דיור בר השגה למשפחות ולצעירים בפרישה ארצית רחבה. נמשיך לספק פתרונות דיור והקצאת קרקעות בהתאם לצרכי האוכלוסיה ויעדי הממשלה. ההטבה למשרתי מילואים פעילים היא אמירה חשובה ומשמעותית של המדינה והממשלה כלפי המשרתים ובני משפחותיהם".