קבוצת שיכון ובינוי וקרן ספרה PARK IN, זרוע הפריווט אקוויטי של ספרה, חברת קרנות הגידור המובילה בישראל, מודיעות על חתימת הסכם אשר במסגרתו תרכוש ספרה 50% בשותפות חניון בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה מידי שיכון ובינוי.

החניון לרווחת עובדי ומבקרי בית החולים נבנה במתכונת DBOT (תכנן- בנה-הפעל-העבר) לתקופה של 25 שנים ע"י סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי. החניון הענק כולל 1,555 מקומות חנייה ב-6 קומות תת קרקעיות ובנוסף, החניון כולל קומת מסחר אחת בשטח של 700 מ"ר וגינה בשטח של כ-8,000 מ"ר, עם שבילי הליכה, מתקני משחקים וגינון נרחב לטובת הציבור. הפרויקט מאפשר גישה ישירה לאמבולנסים ורכבי חירום, לרופאים, עובדים ומטופלים עד למבנה בית החולים. הקמת הפרויקט ארכה כ-30 חודשים והוא החל לפעול בימים האחרונים.

העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ₪ לחניון והיא כוללת תמורה של 31 מיליון שקלים תמורת ההון העצמי ו-60 מיליון ש"ח המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים. שניידר הינו בית החולים המוביל בישראל לרפואת ילדים המונה כ-250 מיטות אשפוז וכ-30 מחלקות ומכונים. העסקה כפופה לאישור הכללית והגוף המממן.

שיכון ובינוי מבצעת מספר פרויקטים מתקדמים במתכונת זו בתחומים שונים. פרויקטים אלו כוללים את בנייתם, תפעולם והעברתם של תשתיות חיוניות למדינה לאחר תקופה מוגדרת. בין הפרויקטים הבולטים נמצא הפעלת כביש 6 (חוצה ישראל), מנהרות הכרמל, מרכז ההדרכה של המשטרה בבית שמש, קריית המודיעין, מעונות סטודנטים, קריות ממשלה ועוד. פרויקטים אלו מדגימים את יכולותיה של שיכון ובינוי לשלב בין ידע הנדסי מתקדם וניהול פרויקטים מורכבים לתפעול יעיל ואפקטיבי לאורך זמן.

קרן ספרה PARK-IN מבית קרנות ספרה, חברת הקרנות הגידור הבולטת והמשמעותית בישראל, הוקמה בסוף שנת 2021 ועוסקת ברכישת חניונים באזורי הביקוש על רקע מצוקת חנייה הולכת וגוברת בערים הגדולות. הקרן גייסה 170 מיליון שקל מגופים מוסדיים, פאמילי אופיס ומשקיעים כשירים נוספים וצפויה לרכוש נכסים בהיקף של כ-350 מיליון ש"ח.

הצוות המקצועי שליווה את העסקה כולל את עו"ד יפתח פרבר ועו"ד מיה דביר ממשרד גורניצקי, אשר ייצגו את ספרה ואת עו"ד רון ורד ועו"ד עזרא ברוס ממשרד יהודה רווה, אשר ייצגו את שיכון ובינוי. יועץ פיננסי לספרה היה רם לוי מחברת "וריאנס" ויועץ חשבונאי לספרה היה שי בזק מ-EY.