הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בראשות עמיר שקד, אישרה היום (שני) את תוכנית הבינוי והעיצוב ל"מגדל מרום" במתחם הכניסה לירושלים. מדובר בתוכנית הבינוי הראשונה שאושרה על ידי הוועדה המחוזית במתחם המדובר. 

המגדל ייבנה על שטח של 3.6 דונם והוא ימוקם בסמוך לתחנת הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב - "תחנת נבון". אתרים נוספים הממוקמים בסמוך למתחם הם התחנה המרכזית של ירושלים ובנייני האומה.  

מדובר במגדל בגובה של 40 קומות, הכולל כ-80,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה. שמונה הקומות התחתונות יוקצו עבור כ-2,780 מ"ר של מרכז תרבות ציבורי, גלריה לאמנות, מוזיאון, מרכז קונגרסים. 1,000 מ"ר יוקצו לטובת משרדים שישמשו את עיריית ירושלים. 

המגדל תוכנן על ידי האדריכל איאן ביידר מניו-יורק, המתמחה בתכנון רבי קומות. על מנת להבטיח איכות עיצוב אדריכלי לרובע, נקבע כי תידרש הכנת תכנית בינוי ועיצוב מפורטת בליווי צוות מקצועי, אשר תאושר על ידי הוועדה המחוזית. 

מגדל מרום בירושלים  (צילום: משרד הוק אדריכלים)
מגדל מרום בירושלים (צילום: משרד הוק אדריכלים)

תכנית הכניסה לעיר אושרה בחודש ספטמבר 2021 ומציעה הקמת רובע עסקים אינטנסיבי המשלב כמיליון מ"ר עבור מרכז עסקים ומשרדים, מסחר, מגורים תומכי תעסוקה, מלונאות ותיירות, תרבות פנאי ונופש. באזור צפויים להיבנות כ-20 מגדלים לצד בינוי רקמתי. הוועדה ציינה כי התוכנית מציעה בינוי ועיצוב אדריכלי ראויים לציון, התואמים את עקרונות תכנית הכניסה לעיר ואת מדיניות הוועדה בדבר עידוד מצוינות אדריכלית, והחליטה כאמור לאשרה.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי באבאי, ציינה כי "מדובר במהלך ראשון ומתקדם למימוש רובע הכניסה לעיר, אשר צפוי להיות רובע עירוני ואינטנסיבי, מעורב בשימושי תעסוקה ומגורים אשר נסמך על תחבורה ציבורית יעילה ונוחה". התוכנית הינה ביוזמת חברת יפו פרופרטי אקוויטיס בע"מ, ונערכה על ידי משרד הוק אדריכלים.