במלון ההיסטורי, שהוקם לפני כ-75 שנים, התארחו מנהיגים מהארץ ומחו"ל, בהם ראשי הממשלה - דוד בן גוריון (שאחת מהסוויטות נקראת על שמו), לוי אשכול, יצחק רבין ושמעון פרס, הנשיאים - זלמן שזר וחיים הרצוג וקצנלר גרמניה קונראד אדנאואר. מלון גלי כנרת שנפתח בשנת 1946, תפס מקום של כבוד בתולדות ימי המדינה הצעירה כבר במלחמת העצמאות והגדיר לראשונה את שוק מלונות היוקרה בארץ.

בתחילת שנות ה-2000 המלון עבר שיפוץ ובמתכונת זו הוא עבד עד חודש ספטמבר 2019, כאשר קבוצת ישראל קנדה בבעלות ברק רוזן ואסף טוכמאייר חתמה עם משפחת מורד, הבעלים של הנכס, על חוזה ניהול למשך 25 שנים. ישראל קנדה מלונות סגרה למשך חודשים ארוכים את המלון, שעבר שיפוץ מקיף ובסטנדרטים גבוהים, במטרה להפוך אותו למלון לייף סטייל השוכן על שפת הכנרת.

השף אסף גרניט במסעדת השף במלון גלי כנרת (צילום: גיל אליהו)
השף אסף גרניט במסעדת השף במלון גלי כנרת (צילום: גיל אליהו)

למלון, בו יכולים להתארח רק בני 16 ומעלה, חוף רחצה לים פרטי וסירת מירוץ עם משיט מקצועי המשמשת את אורחיו (תמורת תשלום נוסף). בנוסף, נעשו עבודות שידרוג בבריכה ובבר החיצוני המשקיף לנופי הכנרת והגולן וכן בספא, המשתרע על פני 700 מ"ר ואשר כולל בריכת ג'קוזי, מרכז טיפולים ועיסויים, סאונה רטובה ויבשה, חדר כושר ובריכת שחיה. 

במלון 123 חדרים מגוונים בשני מבנים צמודים, שמתכתבים עם קונספט ייחודי, שעוצבו על ידי המעצב סער צפריר. במסגרת המתכונת החדשה, השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה אחראים על כל הקולינריה במלון. מסעדת השף לוטה המשקיפה לנוף הכנרת זמינה לאורחי המלון וכן להזמנה מראש לאורחים מבחוץ בימים ראשון וחמישי.

בתוך כך, ישראל קנדה מלונות הודיעה, כי רכשה 52 דירות נופש שמהוות חלק מקומפלקס מלון ווסט תל אביב השוכן מעל צוף הצוק ואשר כולל 160 דירות נופש, בריכת שחיה לובי, מתחם ספא, חדר כושר ומסעדה. ישראל קנדה רכשה ארת דירות הנופש מקרן ריאליטי וחברת אשדר, בעסקה בהיקף של 82 מיליון שקל.

הכותב היה אורח של גלי כנרת