חברת הסטארט אפ Emnotion תציג בכנס Insurtech Israel Global Summit טכנולוגיה מתוחכמת לניטור וחיזוי אקלים, ובכללן פתרונות ניטור וחיזוי מדויקים ומותאמים כדי להתמודד עם האתגרים שמציבים שינויי האקלים, ובכלל זה לחזות לפני התחרשותם אירועים רפואיים דוגמת שבץ מוחי, שיכולים להיגרם מתנאי אקלים קשים. הפתרון של הסטארט אפ הישראלי צפוי בין היתר לחסוך לחברות הביטוח מיליוני דולרים. הכנס שיתקיים, בשבוע הבא במלון הילטון בתל אביב (4-6 בספטמבר), הוא פרי יוזמה משותפת של חברת כנס תערוכות בשיתוף קרן ההון סיכון FinTLV ו-Insurtech Israel.

Emnotion נוסדה בסוף שנת 2016 בישראל, על ידי איליה שפירא (מנכ"ל) ואלכסנדר זוגס (CTO). ליבת היכולות של Emnotion טמונה במינוף גישות מתמטיות מתקדמות, כגון ניתוח ביג דאטה, למידת מכונה (ML), בינה מלאכותית (AI), עיבוד שפה טבעית (NLP) וניתוח אשכולות רב-שכבתיים (מערכות מידע גיאוגרפיות - GIS). שילוב של פתרונות מאפשר לנטר בזמן אמת קשרים סיבתיים בתוך מערכת האקלים בעולמית, המכונים "אפקט הפרפר".

בשונה מחברה טיפוסית לשירותי מטארולוגיה, הסטארט אפ הישראלי מציע תחזיות ייחודיות ונדירות המכוונות מראש לסיכוני אקלים ארוכי טווח. התחזיות מצטיינות ברמות גבוהות של  דיוק, טווח ועקביות מרגע שהתחזית סופקה. שילוב זה מאפשר למקבלי החלטות בתעשיות כגון ביטוח, תשתיות, מסחר, תיירות וחקלאות לקבל החלטות אסטרטגיות נבונות. תחזיות טובות יותר צפויות לייעל את פעילותן הקיימת והעתידית לאור סיכוני אקלים גדלים ומתפתחים, באמצעות פיתוח מודלים עסקיים חדשים שהטכנולוגיה החדשה מאפשרת.

קובי בנדלק, מנכ"ל InsureTech Israel: " Emnotion יודעת לספק לחברות ביטוח תחזיות ארוכות טווח, על מנת למזער סיכוני אקלים מאירועים קיצוניים, לשפר תמחור ביטוחים, בהתאם לרמת הסיכונים האקלימים באזורים ספציפיים ולפתח מודלים עסקיים חדשים בתחום הביטוחים. דוגמה לכך היא היכולת לשפר ביטוחי בריאות על בסיס שקלול של השפעות אקלים, באמצעים ייחודיים כמו התראות על אירועים דוגמת שבץ מוחי".

בנדלק המשיך: "כיום בישראל ידוע על כ-20 אלף מקרי שבץ מוחי בשנה. המקרים הללו מתרחשים גם כתוצאה משינוי אקלימי ובהתאם לרמת הסיכון של המבוטח הנובעת מגורמים דוגמת גיל, עישון והשמנה. החברה יודעת לסמן ולהתריע לגבי מקרי שבץ טרם התרחשותם וכן על אירועי לב, שנעשים נפוצים הרבה יותר בשל ההתחממות הגלובלית. הטכנולוגיה החדשנית תשפיע גם על ביטוחי זיקנה, ביטוח מבנים וביטוחי רכב".

 אודות FinTLV

FinTLV היא קרן הון סיכון גלובאלית המתמחה בהשקעות בתחום האינשורטק. הקרן בוחנת הזדמנויות השקעה ומשקיעה בחברות אינשורטק בכל השלבים תוך התמקדות בשלבים המאוחרים יותר. ההשקעות האחרונות של הקרן כללו הובלה או השתתפות בסבבי השקעה של כמה מהחברות הבולטות בתחום האינשורטק, ביניהן:  Hippo Insurance, Next Insurance, Unqork, Corvus, Wefox, Akur8. הקרן עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם צוותי ההנהלה ומפעילה את הרשת הגלובלית הרחבה של חברות ביטוח ואינשורטק כדי לתמוך בחברות הפורטפוליו שלה. השותפים המוגבלים של הקרן כוללים כמה מחברות הביטוח המובילות בעולם.

למידע נוסף, בקרו באתר: https://fintlv.com

אודות InsurTech Israel

אינשורטק ישראל פועלת באקוסיסטם הישראלי ומסייעת לסטארטאפי האינשורטק הישראלים להתפתח בעולם באמצעות קשרי העבודה הייחודיים שלה בעולם הביטוח וההשקעות. לאינשורטק ישראל שני משרדים בעולם: האחד באטלנטה ארה"ב והשני בפרנקפורט גרמניה, המהווים גשר רחב לסטארטאפי האינשורטק בישראל בגישה לעולם הביטוח הבינלאומי ולחברות הביטוח וההשקעה בעולם לאקוסיסטם הישראלי. אינשורטק ישראל אף מפעילה ביחד עם חברות ביטוח ישראליות וחברות ביטוח וטכנולוגיה מובילות בעולם את תוכנית ההאצה המרכזית בעולם כאן בישראל. בין השותפים העסקיים של אינשורטק ישראל ניתן למצוא את חברות הביטוח: AIG, SOMPO, AON, AF Group, IAG, מנורה מבטחים וכן חברות טכנולוגיה בינלאומיות כגון: מייקרוסופט, סאפיינס, דלויט, דל, ופירמת האקטואריה Milliman.