מבצע חרבות ברזל: בימים האחרונים רצות בוואטסאפ מספר הודעות שטוענות כי בידי חמאס טלפונים של חטופים, חיים או מתים, וכי הם עושים בהם שימוש כדי להיכנס לקבוצות הוואטסאפ של המשתמשים ולדלות מהם מידע. הטענות הללו מצטרפות לעדויות של בני משפחה וחברים של החטופים, שדיווחו במספר מקרים כי קיבלו שיחות בערבית מהמספרים של יקיריהם.

במטה הסייבר הלאומי ציינו כי לא ניתן לשלול תרחישים לפיהם חמאס אכן עושים שימוש במכשירים הללו, ופירטו מספר המלצות - מתונות יותר מאלו שנכללו בהודעה שרצה בקבוצות. כך תישארו בטוחים ברשת בימים האלו:

  1. אין ללחוץ על קישורים חשודים – בעיקר שמועברים בהודעות וברשתות. 
  2. גלו אחריות – הסתמכו על מקורות מידע מהימנים. הימנעו מהפצת שמועות ומידע לא מאומת, ומהעברת קבצים וקישורים חשודים שמקורם לא ברור.
  3. קיבלתם בקשת סחיטה או בקשה למסור מידע אישי, סיסמה או קוד בוואטסאפ? – התעלמו! חיסמו את השולח ודווחו עליו לוואטסאפ בכפתור "דווח" שבהגדרות איש הקשר. 
  4. הגנו על מצלמת האבטחה שלכם - בידקו שמצלמת האבטחה בביתכם מוגנת על ידי סיסמה ייחודית שיצרתם ולא סיסמת ברירת המחדל. 
  5. גלו חשדנות מוגברת – בעיקר להודעות שמטרתן יצירת פאניקה ובהלה, ובידקו את אמינותן. 
  6. הגנו על הרשתות החברתיות והוואטסאפ שלכם – בחרו סיסמה קשה לניחוש והטמיעו אימות דו שלבי: קוד נוסף לסיסמה ברשתות ובוואטסאפ – קוד אישי נוסף לקוד במסרון.
  7. הורידו מחנויות האפליקציות הרשמית רק את האפליקציה הרשמית של פיקוד העורף (זו שכתוב עליה פיקוד העורף).
  8. אל תשתפו כל מידע שעשוי לשמש את האויב – במיוחד בקבוצות גדולות שאינכם מכירים את כל המשתתפים, היו ערים לשיתוף מידע רגיש או אישי או מידע שעשוי לשמש את האויב. אם זיהיתם שאחד המשתתפים בקבוצה מפיץ הודעות שטנה, הוציאו וחיסמו אותו מהקבוצה.  
  9. בכל חשד למתקפת סייבר ולבירור שמועות הקשורות לסייבר, חייגו למערך הסייבר הלאומי בחיוג מקוצר 119