הדרמה נמשכת: למעלה מ-500 מעובדי חברת OpenAI, המהווים למעשה שלושה רבעים מכלל העובדים, מאיימים להתפטר מתפקידם ולהצטרף למנכ"ל המודח סם אלטמן, אלא אם הדירקטוריון יבטל את הדחתו. העובדים מאיימים כי יעברו גם הם למיקרוסופט, אליה עבר המנכ"ל המודח, ומימוש האיום יביא למעשה לחיסולה של החברה.

בין החותמים על המכתב גם שם מפתיע - אילייה סוצקבר, המדען הראשי בחברה, וחבר הדירקטוריון - שעל פי הדיווחים השונים, אף היה מעורב במהלך ההדחה עצמו. "מתחרט עמוקות על חלקי במהלכים הללו, ומעולם לא התכוונתי לפגוע ב-OpenAI. אני אוהב את מה שעשינו ביחד ואעשה כל שביכולתי כדי לאחד את החברה", כתב ב-X (טוויטר לשעבר).  בכירים נוספים שחתמו על המכתב הם סמנכ"לית טכנולוגיות מירה מוראטי - שמונתה למנכ"לית בפועל איך כיהנה בתפקיד ימים ספורים בלבד, סמנכ"ל התפעול בראד לייטקאפ, שלאחר הדחת אלטמן שלח לעובדים מזכר בו הגן על ההחלטה.

מוקדם יותר היום, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, הודיע כי החברה שכרה את אלטמן, שצפוי לעמוד בראש קבוצה עצמאית חדשה שתורכב מעובדים שפרשו מ-OpenAI, בהם הנשיא ויו"ר הדירקטוריון לשעבר גרג ברוקמן, שפרש מהחברה במחאה על הדחת אלטמן. מיקרוסופט עצמה היא אחת המשקיעות הגדולות בחברה - שלא ידעה על החלטת הדירקטוריון להדיח את אלטמן. הודעתו של נאדלה פורסמה שעות לאחר הודעת OpenAI, על מינוי מנכ"ל חדש - אמט שיר, מנכ"ל טוויץ' לשעבר.