לקראת שינוי משמעותי בהרגלי הגלישה: נכנסתם פעם לאתר קניות כלשהו והרגשתם שהוא רודף אחריכם ברחבי האינטרנט? הסיבה לכך היא אותן "עוגיות" - "קוקיז צד ג" שפעמים רבות אנחנו מאשרים מבלי לשים לב. מדובר בכלי שנמצא בשימוש על ידי רשתות פרסום וחברות שונות, ובניגוד לקוקיז הרגילות שחוסכות לנו זמן - צד ג משרתות בעיקר את אותן חברות שאוספות מידע עליכם. כעת, הדבר מתקרב לסיומו.
גוגל הודיעה במהלך סוף השבוע כי היא תתחיל לבחון את אפשרות הביטול של הכלי - המעצבן למדי עבור הגולשים. בחברה ציינו כי החל מה-4 בינואר, אחוז אחד מתוך המשתמשים בדפדפן הכרום יקבלו כותרת מפתיע - "Browse with more privacy" - שמשמעותה היא נטרול של גישת האתרים לקובצי קוקיז צד-שלישי. עם זאת, במקרה של תקלה במהלך הגלישה, גוגל תאפשר להפעיל קוקיז לאתרים ספציפיים.
עם זאת, חברות פרסום רבות טענו כי חסימת הקוקיז תגרום להן להיות תלויות במאגרי המשתמשים של גוגל, וכי הן יוגבלו כך ביכולתן לאסוף לאסוף מידע להתאמה אישית של מודעות עבור הגולשים.